4
مديرعامل توانير خبر داد:

توان انتقال انرژی غرب مازندران افزایش یافت

  • کد خبر : 39629
  • 11 دی 1399 - 18:14
توان انتقال انرژی غرب مازندران افزایش یافت
همزمان با پويش #هرهفته_الف_ب_ايران از 25 پروژه افتتاح شده، چهار پروژه سهم استان آذربايجان غربي، سه پروژه در اردبيل، 8 پروژه در اصفهان و 10 پروژه در استان مازندران است كه صبح امروز به بهره برداري رسيد.

مدیرعامل توانیر در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت برق غرب مازندران در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، گفت:با افتتاح طرح‌های امروز ۵۲۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت پست‌های برق، افزایش ۸۰ درصدی انتقال انرژی از خطوط موجود با احداث هادی‌های پرظرفیت و افتتاح پنج نیروگاه تولید پراکنده با ۶۸ مگاولت آمپر ظرفیت به افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات کمک شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همزمان با پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ۲۵ پروژه افتتاح شده، چهار پروژه سهم استان آذربایجان غربی، سه پروژه در اردبیل، ۸ پروژه در اصفهان و ۱۰ پروژه در استان مازندران است که صبح امروز به بهره برداری رسید.

در همین خصوص طرح‌های صنعت برق مازندران شامل پنج طرح نیروگاهی در مقیاس کوچک در شهرهای چمستان نور، بندر امیر آباد، گتاب بابل و بابلسر و بقیه نیز شامل نصب ترانس دوم پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت نوشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی، افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از ۲۵۰ مگاولت آمپر به ۳۶۰ مگاولت آمپر با جایگزینی ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۸۰ مگاولت آمپر، طرح جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی ۶۳ کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر و احداث یک بی ۶۳ کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت “علمده” است که برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها در مجموع هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، محمد حسن متولی زاده در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در مازندران گفت: با افتتاح طرح‌های امروز به ظرفیت ۵۲۰ مگاولت آمپرافزایش ظرفیت پست‌های برق، افزایش ۸۰ درصدی انتقال انرژی از خطوط موجود با احداث هادی‌های پرظرفیت و افتتاح پنج نیروگاه تولید پراکنده با ۶۸ مگاولت آمپر ظرفیت به افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات کمک شده است.

متولی‌زاده همچنین در خصوص راه‌اندازی نیروگاه چمستان گفت: این نیروگاه با راندمان ۴۳ درصدی به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل گلخانه، مجموع راندمان به ۸۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور از لحاظ اقتصادی و امنیت انرژی یک ضرورت است و وزارت نیرو آغازگر یک حرکت جهادی است و در چند سال اخیر با مدیریت صورت گرفته، راندمان نیروگاه‌ها افزایش و تلفات، کاهش یافته است.
متولی زاده اضافه کرد: وزارت نیرو برای حصول اطمینان سرمایه گذاران بخش خصوصی، برق تولیدی این نیروگاه‌ها را در طول ۵ سال به شش برابر نرخ فروش به مشترکان، خرید تضمینی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به بهینه‌سازی انرژی نیز گفت: ما اعتقاد داریم که بهینه‌سازی به دلایل زیست محیطی و اقتصادی و از همه مهمتر عرضه انرژی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل وزارت نیرو آغازگر یک حرکت جهادی برای افزایش بهره وری بوده است.

وی همچنین به افزایش مصرف برق در مازندران نیز اشاره و تاکید کرد: رشد مصرف برق در مازندران به دلیل ویلاسازی‌ها سه برابر متوسط کشوری است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این استان دارای اهمیت است.
متولی زاده با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی با حمایت‌های مؤثر در استان اجرا شده است، افزود: این پروژه‌ها موجب تقویت برق در بابل، بابلسر، نوشهر، فریدونکنار، رویان، بهشهر و … شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39629
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.