3

توسعه بازار برق با همکاری توانیر و معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌ها

  • کد خبر : 134510
  • 07 تیر 1403 - 11:05
توسعه بازار برق با همکاری توانیر و معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌ها
علی نقوی از رکوردشکنی ارزش معاملات بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: ارزش معاملات ثبت‌شده در بورس انرژی ایران ظرف این بازه سه‌ماهه از ۷۰‌هزار میلیارد تومان فراتر رفت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  برق نیوز، علی نقوی از رکوردشکنی ارزش معاملات بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: ارزش معاملات ثبت‌شده در بورس انرژی ایران ظرف این بازه سه‌ماهه از ۷۰‌هزار میلیارد تومان فراتر رفت که این رقم نسبت به میزان ارزش معاملات ثبت‌شده در این بازار در زمان مشابه قبل (سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲) بالغ بر ۱۹۰‌درصد رشد داشت. ارزش معاملات ثبت‌شده در تمامی تابلو‌های بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۴‌هزار میلیارد تومان بود.

توسعه بازار برق با همکاری توانیر

مدیرعامل بورس انرژی ایران از جهش فروش برق از این بازار در سال‌جاری به واسطه همکاری توانیر در معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌ها در بورس خبر داد و گفت: ظرف بازه سه‌ماه ابتدای امسال بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی برابر ۴‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که ظرف مدت مشابه سال قبل حجم فروش برق در این بازار برابر یک‌میلیارد و ۶۰۳ میلیون کیلووات ساعت برق بود و این معاملات ارزش ۲۹۴ میلیارد تومانی را برای این بازار رقم زده بود.

از کل برق مورد معامله قرار گرفته در این بازار (۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلوات ساعت) طی بازه سه‌ماهه امسال، بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۵۱ میلیون کیلووات ساعت برق (معادل ۹۷.۲‌درصد معاملات) به صورت سلف مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش فروش برق سلف از این بازار طی بازه بهار امسال نیز بالغ بر ۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بود. همچنین از کل معاملات برق در بورس انرژی ایران طی بازه سه‌ماه ابتدایی امسال، ۸۴۹ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی برابر ۸۸ میلیارد تومان در بازار فیزیکی و ۷۴۴‌هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۷۵۸ میلیارد تومان در بازار برق سبز مورد داد و ستد قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.