3
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد:

توسعه طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 95219
  • 03 بهمن 1401 - 3:14
توسعه طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان
معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان با تأکید بر اینکه در این برنامه، سهم استان باز هم قابل توجه خواهد بود، افزود: در پی این اقدام بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار فاقد آب شرب لحاظ می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر به سیستان و بلوچستان از سهم چشمگیر این استان در اجرای طرح جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: با پیگیری و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، روستاهای جدید به این طرح الحاق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید آقازاده” در پایان بازدید از طرح‌های آبرسانی جنوب سیستان و بلوچستان، در جلسه‌ شورای اداری شهرستان قصرقند، که با حضور رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کشوری جهاد آبرسانی در این استان بیان کرد: از ۷۱۳۵ روستای کشور، آبرسانی و رفع تنش آبی ۱۷۵۱ روستا  برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد حجم عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با برآورد اولیه ۴۸۵۰ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است، افزود: با پیگیری و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه توسعه طرح جهاد آبرسانی با افزایش تعداد روستاها و الحاق به طرح در برنامه قرار دارد تا شاهد رفع حداکثری مشکلات آب شرب روستایی در استان پهناور سیستان و بلوچستان باشیم.

 

 

نیروگاهیان

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان با تأکید بر اینکه در این برنامه، سهم استان باز هم قابل توجه خواهد بود، افزود: در پی این اقدام بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار فاقد آب شرب لحاظ می‌شود.
گفتنی است در قالب طرح جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی بیش از ۲۸۰۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و خیرین آبرسان وزارت نیرو، در دست اجرا قرار دارد.
بر اساس این گزارش، مجید آقازاده حبشی، در سفر دو روزه خود به سیستان و بلوچستان با حضور رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، از روند پیشبرد طرح‌های آبرسانی جنوب استان از جمله پروژه اجرای خط  انتقال آب  چابهار، کارخانه آب شیرین کن کنارک، طرح جهاد آبرسانی به روستاهای چابهار و دشتیاری بازدید و در پایان در جلسه  شورای اداری شهرستان قصرقند ضمن بررسی مصوبات سفر اردیبهشت کمیسیون، موارد جدیدی نیز به منظور برنامه‌ریزی و اجرا مصوب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=95219
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.