1
در ديدار دبير كميسيون مشترك همکاری های اقتصادي ايران و عراق با معاون سياسي وزارت كشور مطرح شد؛

توسعه و تقویت صدور کالا و خدمات فنی- مهندسی به کشور عراق

  • کد خبر : 67698
  • 13 دی 1400 - 18:44
توسعه و تقویت صدور کالا و خدمات فنی- مهندسی به کشور عراق
در اين نشست از سوی دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادي ايران و عراق با توجه به برگزاری قریب الوقوع کمیته پیگیری چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور نكات قابل ملاحظه‌اي در زمينه احداث خط راه آهن شلمچه - بصره، بازارچه‌هاي مرزي، مسايل اجتماعي، امنيتي و سياسي منطقه مطرح شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب و دبیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق با محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزارت کشور، در خصوص پیگیری مصوبات چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجتبی اکبری”، دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق طی نشستی با “محمدباقر خرمشاد”، معاون سیاسی وزارت کشور، ضمن ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بخش خصوصی کشور با طرف‌های عراقی، در خصوص راه‌های توسعه همکاری با کشور عراق از جمله در صنعت آب و برق و تشویق و ترغیب شرکت‌های بخش خصوصی در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق و همچنین برنامه‌های راهبردی شرکت مادر تخصصی ساتکاب در افزایش سطح همکاری دو کشور به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور بحث و گفت‌و‌گو کردند.

 

نیروگاهیان

بر اساس این گزارش، در این نشست از سوی دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با توجه به برگزاری قریب الوقوع کمیته پیگیری چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور نکات قابل ملاحظه‌ای در زمینه احداث خط راه آهن شلمچه – بصره، بازارچه‌های مرزی، مسایل اجتماعی، امنیتی و سیاسی منطقه مطرح شد.
شایان ذکر است، در ادامه این دیدار محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزارت کشور نیز نکاتی را در رابطه با همکاری‌ها و حمایت‌های وزارت کشور و استانداری‌ استان‌های مرزی در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی از برنامه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق مطرح کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=67698
  • نویسنده : مهری بهزادپور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.