6
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:

توسعه ۸۸ درصدی اراضی آبیاری تحت فشار هرمزگان در دولت تدبیر و امید

  • کد خبر : 43508
  • 30 بهمن 1399 - 15:45
توسعه ۸۸ درصدی اراضی آبیاری تحت فشار هرمزگان در دولت تدبیر و امید
"هوشنگ ملایی" اظهار کرد: شاخص‌های مختلف از ابتدای آغاز دولت یازدهم توسعه چشمگیری پیدا کرده است. وی با بیان اینکه در ابتدای دولت دهم سه سد در استان هرمزگان وجود داشت، افزود: در ابتدای دولت یازدهم یک سد به سدهای در حال بهره‌برداری استان هرمزگان اضافه و عملیات یک سد دیگر (سد گابریک) نیز شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری در ابتدای دولت دهم حدود ۱۳ هزار هکتار بود، که در دولت یازدهم سه هزار و ۵۰۰ هکتار به آبیاری تحت فشار تجهیز و تا پایان دولت دوازدهم نیز هشت هزار دیگر به این نوع آبیاری مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هوشنگ ملایی” اظهار کرد: شاخص‌های مختلف از ابتدای آغاز دولت یازدهم توسعه چشمگیری پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت دهم سه سد در استان هرمزگان وجود داشت، افزود: در ابتدای دولت یازدهم یک سد به سدهای در حال بهره‌برداری استان هرمزگان اضافه و عملیات یک سد دیگر (سد گابریک) نیز شروع شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به توسعه شبکه‌های آبیاری در دولت یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری در ابتدای دولت دهم حدود ۱۳ هزار هکتار بود، که تا پایان دولت تدبیر و امید، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از این مقدار به آبیاری تحت فشار مجهز شدند.
ملایی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم، بیش از هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه‌های جاسک، میناب، شمیل و حاجی آباد به ظرفیت تحت فشار استان اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: پیش از آغاز به‌کار دولت، تخصیص شرب از سد جگین صفر بود که با آغاز دولت تدبیر و امید، تامین آب شرب مردم منطقه از این سد انجام می‌شد.

 

 

نیروگاهیان

ملایی با اشاره به انجام مطالعات تعیین بستر تالاب‌ها، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید مطالعات تعیین بستر تالاب‌های شور و شیرین، میناب و تالاب گز سیریک به مساحت ۲۴۲ کیلومتر انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اتمام مطالعات تالاب جاسک غربی و حرای گابریک، افزود: تعیین حد بستر تالاب خور خوران بندر خمیر به مساحت ۲۱۷ کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
وی با اشاره به انجام مطالعات حریم و بستر رودخانه‌های استان هرمزگان، تصریح کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، مطالعات حریم و بستر حدود ۸۰۰ کیلومتر کیلومتر از رودخانه‌های استان هرمزگان انجام شده بود که در دولت دوازدهم این رقم به بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اهمیت تامین آب شرب بندرعباس، اظهار کرد: ظرفیت تامین آب شرب بندرعباس از ۲ متر مکعب در ثانیه به سه متر مکعب در ثانیه رسیده است؛ یعنی ۳۰ درصد به ظرفیت تامین آب شرب بندرعباس افزوده شده است.
ملایی اظهار کرد: تصفیه‌خانه‌های آب شرب استان هرمزگان در این دولت از ۲.۵ متر مکعب به ۴.۵ متر مکعب افزایش پیدا کرده‌اند.
​وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم، حدود ۱۰ سد تغذیه مصنوعی کوچک در استان هرمزگان احداث شده بود که این رقم در دولت دوازدهم به ۱۳ عدد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43508
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.