4

توقف تولید از یک میدان نفتی عراق به دلیل اعتراضات

  • کد خبر : 12576
  • 08 دی 1398 - 11:25
توقف تولید از یک میدان نفتی عراق به دلیل اعتراضات

معترضان عراقی در روز شنبه وارد میدان نفتی ناصریه جنوبی شدند و با قطع برق فعالیت در این میدان نفتی را متوقف کردند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، معترضان در روز شنبه وارد میدان نفتی ناصریه جنوبی شدند و کارکنان را مجبور کردند برق را […]

معترضان عراقی در روز شنبه وارد میدان نفتی ناصریه جنوبی شدند و با قطع برق فعالیت در این میدان نفتی را متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، معترضان در روز شنبه وارد میدان نفتی ناصریه جنوبی شدند و کارکنان را مجبور کردند برق را از ایستگاه کنترل قطع کنند و به این ترتیب به گفته یک منبع امنیتی، فعالیت در این میدان نفتی تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

این میدان نفتی روزانه ۹۰ هزار بشکه نفت خام تولید می کند.معترضان حین ورود به این میدان نفتی شعار می دادند:« نه وطن، نه نفت».

این اولین باری است که معترضان کل یک میدان نفتی را می بندند.آنها ورودی پالایشگاه ها و بنادر را مسدود کرده اند. اقتصاد عراق وابسته به صادرات نفت است که بیش از ۹۰ درصد درآمد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را تشکیل می دهد. هیچ شرکت خارجی در این میدان نفتی فعالیت نمی‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=12576

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.