3
طی هفت ماه امسال:

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا از مرز ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت گذشت

  • کد خبر : 115269
  • 08 آبان 1402 - 20:42
تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا از مرز ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت گذشت
نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار440 مگاواتي، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و تأمين بيش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا طی هفت ماه گذشته حدود ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون و ۹۲۹ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: در مهر ماه امسال واحد چهار بخار به منظور انجام تعمیرات میاندوره ای به مدت ۱۵ روز و واحد ۲ گازی نیز به مدت چهار روز برای انجام بازدید دوره ای در مدار تولید نبودند، مع الوصف بیش از ۷۷۸ میلیون و ۱۷۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

نوراله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته بیش از ۷۴ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۶ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۶۳ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین به لزوم آمادگی همه واحدهای نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در تابستان اشاره کرد و گفت: پس از عبور از ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای شبکه و در راستای ارتقاء میزان آمادگی واحدهای نیروگاه برای تولید انرژی مورد نیاز شبکه، تعمیرات اساسی، میاندوره ای و بازدید دوره ای واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی از دهم مهر آغاز و به تناوب در همه واحدها انجام خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷٫۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=115269
  • نویسنده : سید میثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مديريت توليد برق نکا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.