5
در چهار ماه اول نخست امسال

تولید برق در نیروگاه نکا از ۲٫۹ میلیارد کیلو­وات ساعت عبور کرد

  • کد خبر : 108601
  • 04 مرداد 1402 - 12:31
تولید برق در نیروگاه نکا از ۲٫۹ میلیارد کیلو­وات ساعت عبور کرد
نوراله ادبی فيروزجائی مديرعامل شرکت مديريت توليد برق نکا افزود: در شرایط سخت تیر‌ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بيش از 965 میلیون و 850 هزار­کيلووات ساعت انرژی خالص در واحدهاي بخاری و بلوک سيکل ترکيبی توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در چهار ماه ابتدای امسال بیش از دو میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: در شرایط سخت تیر‌ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بیش از ۹۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزار­کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از ۷۸٫۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۱٫۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در چهار ماه ابتدای امسال بیش از ۲۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور افزود: برای ارتقا آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، کارکنان نیروگاه با توجه به فرایند سخت تولید برق در محیط های پراسترس، گرم و طاقت فرسا، شبانه‌روزی و بی‌وقفه در تلاشند تا با رفع سریع محدودیت‌ها در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی بوجود نیاید. بنابراین از مشترکان فهیم تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت کردن مصارف انرژی خود در زمان‌های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا دوران اوج مصرف تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

 

 

نیروگاهیان

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷٫۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108601
  • نویسنده : سیدمیثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.