5
با بهره گيري از ظرفيت شركتهاي دانش بنيان ايراني

تولید بار اول ۳۰ تجهیز راهبردی شبکه برق کشور آغاز شد

  • کد خبر : 118309
  • 14 آذر 1402 - 16:24
تولید بار اول ۳۰ تجهیز راهبردی شبکه برق کشور آغاز شد
مجتبی علیرضاپور اظهار داشت: کارگروه تولید بار اول با توجه به تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جهموری و با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی توانیر و نمایندگان پژوهشگاه نیرو و سندیکای صنعت برق تشکیل شد که ریاست و دبیرخانه آن بر عهده دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال قرار دارد.

رییس کارگروه تولید بار اول شرکت توانیر از آغاز ساخت ۳۰ تجهیز راهبردی شبکه برق کشور و اتمام برخی از این طرحها با همکاری شرکتهای دانش بنیان داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر؛ مجتبی علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال و رییس کارگروه تولید بار اول شرکت توانیر اظهار داشت: کارگروه تولید بار اول با توجه به تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جهموری و با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی توانیر و نمایندگان پژوهشگاه نیرو و سندیکای صنعت برق تشکیل شد که ریاست و دبیرخانه آن بر عهده دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال قرار دارد.

وی افزود: این کارگروه در ابتدای کار نسبت به شناسایی تجهیزات تحریمی راهبردی موردنیاز شبکه برق و پیگیری برای تولید بار اول آنها در کشور به وسیله شرکتهای دانش بنیان اقدام کرد که تاکنون بالغ بر ۳۰ موضوع شناسایی و برای تولید بار اول آنها اقدام شده است وی تصریح کرد: پس از استقرار دولت مردمی و نگاه ویژه مسوولان ارشد وزارت نیرو مبنی بر افزایش اتکاء به دانش بومی در رفع نیازهای صنعت برق، از ابتدای خرداد ۱۴۰۱ فعالیت کارگروه مذکور بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش بنیان ادامه یافت و مطابق بند الف ماده ۱۰ قانون مذکور، بند «ی» به ماده (۲۹) قانون برگزاری مناقصات مصوب ۱۳۸۳.۱.۲۵ در خصوص انعقاد قرارداد تولید بار اول الحاق شده است.

به گفته علیرضاپور در این خصوص تاکنون طرح ساخت سوئیچ گیر ۶۳ کیلوولت GIS به وسیله برق منطقه ای اصفهان به بهره برداری رسید و قرارداد تولید بار اول سوئیچ گیر ۲۳۰ کیلوولت GIS نیز اسفند سال گذشته از سوی برق منطقه ای فارس منعقد شد.

 

 

وی با اشاره به آغاز ساخت کلید LBS خازنی از سوی برق منطقه ای مازندران افزود: قرارداد تولید بار اول پوششهای عایقی RTV به وسیله برق منطقه ای هرمزگان منعقد شده و در حال اجراست. همچنین مجوز تولید بار اول بوشینگهای رزینی RIS و RIP از سوی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری صادر شده و علاوه بر آن ساخت مقره های اتکایی هیبریدی به وسیله برق منطقه ای خوزستان در دست اقدام است.

رییس کارگروه بار اول توانیر ادامه داد: قرارداد ساخت رله های حفاظت جریانی جهت دار و رله دیفرانسیل ترانسفورماتور (مالتی فانکشن) و همچنین دستگاه اندازه گیری تخلیه جزئی در برق منطقه ای تهران در حال اجراست و ساخت تپ چنجر ترانسفورماتور قدرت، دستگاه اندازه گیری پاسخ فرکانسی FRA و دستگاه اندازه گیری مقاومت دینامیکی DRM نیز از سوی برق منطقه ای زنجان در حال پیگیری است.

وی افزود: تجهیزات مهم دیگری از جمله سرکابل و مفصل فشار قوی، مانیتورینگ آنلاین ترانسفورماتور قدرت، آزمایشگاه سیار رزونانسی فرکانس متغیر، دستگاه اندازه گیری جریان و خطا از راه دور (MRCT)، راکتور محدودکننده جریان خطا، تپ چنجر خارج از تانک برای ترانسفورماتور فوق توزیع و… نیز به وسیله کارگروه تولید بار اول شرکت توانیر و با همکاری شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیرو در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=118309

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.