3

تولید برق از گیاهان

  • کد خبر : 27079
  • 26 خرداد 1399 - 19:10
تولید برق از گیاهان
دانشمندان رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از گیاهان هیدروژن تولید کرده اند و امیدوارند این اتفاق در نهایت منجر به استفاده پوشش گیاهی برای تولید برق شود.

دانشمندان چگونگی استفاده از انرژی گیاهان برای تولید برق را کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از گیاهان هیدروژن تولید کرده اند و امیدوارند این اتفاق در نهایت منجر به استفاده پوشش گیاهی برای تولید برق شود.

این کشف با استفاده از جلبک‌‌های میکروسکوپی (گیاهی آبی) در آزمایشگاه دانشگاه تل آویو انجام شد.

نیروگاهیان

محققان آنزیمی را در نمونه های جلبک ها کاشتند و مشاهده کردند که این ماده هیدروژن (منبع انرژی برای سوخت وسایل نقلیه) می‌کند.

«Iftach Yacoby»رئیس آزمایشگاه انرژی تجدید پذیر دانشگاه اسرائیل گفت: هنوز مشخص نیست که این طرح عملی خواهد بود یا نه اما پتانسیل اینکار را دارد.

یافته های این مطالعه یک پروژه مشترک با کوین ردینگ در دانشگاه آریزونا در ماه آوریل در مجله انرژی و محیط زیست علوم منتشر شد.

Yacoby اعلام کرد که از لحظه ای که متوجه شدیم چگونه باید از گیاهان برای تولید منبع انرژی استفاده کنیم برخی از معماها حل شدند.

وی اعلام کرد که تحقیقات جدید نشان می دهد که گیاهان پتانسیل تولید برق را دارند؛ اما تا ۲۰ سال طول می‌کشد تا جهان از این یافته ها بهره ببرد.

محققان اعلام کردند از نتایج به دست آمده این تحقیق در زمینه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد و آینده نتایج را بهتر مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27079

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.