3

تولید برق نیروگاه اصفهان ۶۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 83062
  • 18 مرداد 1401 - 16:44
تولید برق نیروگاه اصفهان ۶۲ درصد افزایش یافت
عباس کریمی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تولید برق در کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، افزود: این مجموعه همراه با سایر نیروگاه‌های کشور برای تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان با تمام توان به تولید برق می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: تولید برق نیروگاه اصفهان تا پایان تیرماه امسال بیش از ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، عباس کریمی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تولید برق در کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، افزود: این مجموعه همراه با سایر نیروگاه‌های کشور برای تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان با تمام توان به تولید برق می‌پردازد.
وی ادامه داد: با توجه به اوج مصرف برق در فصل تابستان، تمامی واحدهای مولد برق شرکت مدیریت تولید برق اصفهان شامل نیروگاه بخاری اصفهان با پنج واحد مولد برق و نیروگاه گازی هسا با دو واحد مولد برق و مجموع توان اسمی تولید ۹۸۲ هزار کیلووات هم اکنون در مدار تولید قرار دارد.
وی تاکید کرد: واحدهای بخاری مولد برق نیروگاه اصفهان تا پایان تیرماه امسال بیش از یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص تولیدی را به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده که این مقدار تولید برق در نیروگاه اصفهان بیش از ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان اضافه کرد: از این میزان تولید برق بیش از ۴۲۷ میلیون کیلووات ساعت در تیرماه تولید و به شبکه سراسری منتقل شده است.
وی در پایان گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب، اکنون انرژی تولیدی سالیانه این نیروگاه به دو برابر رسیده است؛ همچنین با اجرای طرح برج خنک‌کننده خشک نیز تا ۸۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.
گفتنی است این نیروگاه با بیش از ۵۰ سال قدمت، همچنان با ظرفیت نامی برق تولید می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=83062
  • نویسنده : محسن کاظمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.