3

تولید برق نیروگاه ایسین ۶۰ مگاوات افزایش یافت ارتقای پایداری شبکه برق جنوب کشور

  • کد خبر : 79862
  • 03 تیر 1401 - 15:42
تولید برق نیروگاه ایسین ۶۰ مگاوات افزایش یافت ارتقای پایداری شبکه برق جنوب کشور
نیروگاه ایسین دارای چهار واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و مجموعا دارای ظرفیت نامی ۶۴۸ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۹۳ وارد مدار تولید شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان با اشاره به نصب سیستم مدیا بر روی واحدهای گازی نیروگاه ایسین، گفت: اجرای این طرح با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و صرف اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی موجب افزایش ۶۰ مگاواتی توان تولید برق این مجموعه شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، رضا مهرانی با اشاره به نقش موثر این پروژه در افزایش پایداری شبکه برق جنوب کشور، افزود: پروژه نصب سیستم مدیا بر روی واحدهای نیروگاهی ایسین در روزهای اوج مصرف برق کشور با حمایت و پشتیبانی شرکت مادرتخصصی برق حرارتی و تلاش مداوم نیروهای متخصص صنعت تولید برق استان هرمزگان مورد آزمایش موفقیت‌آمیز قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه نصب سیستم مدیا بر روی هر چهار واحد گازی نیروگاه ایسین موجب افزایش ۶۰ مگاواتی توان تولید برق این نیروگاه شده است، ادامه داد: بکارگیری این سیستم به واسطه کاهش دمای هوای ورودی به کمپرسور موجب افزایش ۱۵ مگاواتی تولید هر واحد می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

مهرانی خاطرنشان کرد: توان و راندمان سیکل توربین گاز تابع شرایط اقلیمی و جغرافیایی بوده و با افزایش دما و رطوبت هوای محیط این توان و راندمان کاهش می‌یابد. بنابراین کاهش توان خروجی به ویژه در فصل گرما که مصرف انرژی به حداکثر مقدار خود می‌رسد، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل از راهکارهای مختلفی استفاده می‌شود، گفت: خنک‌کاری هوای ورودی به توربین گازی می‌تواند باعث کاهش محدودیت‌های یاد شده گردد. عملکرد بسیار ساده کولرهای مدیا به عنوان یکی از روش‌های تبخیری، استفاده از آن‌ها را به عنوان یکی از بهترین روش‌های خنک‌سازی هوای ورودی توربین‌های گازی در سطح دنیا مطرح کرده است.
مهرانی با اشاره به تحقق عملی شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) در صنعت تولید برق هرمزگان، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، اجرای پروژه نصب سیستم مدیا با بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و متخصصان داخل کشور با هزینه‌ای بالغ بر‌ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در مدت کم‌تر از ۶ ماه آماده بهره‌برداری شده است.
نیروگاه ایسین دارای چهار واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و مجموعا دارای ظرفیت نامی ۶۴۸ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۹۳ وارد مدار تولید شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79862
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.