9

تولید بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در روستاهای استان همدان

  • کد خبر : 40171
  • 18 دی 1399 - 18:16
تولید بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در روستاهای استان همدان
"سید هادی حسینی بیدار" با اشاره به اینکه استان همدان دارای یک هزار و 61 روستا است، گفت: از این تعداد 797 روستا با 531 هزار و 673 نفر جمعیت تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تولید ۴۱ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مکعب آب در ۹ ماهه سال جاری برای مشترکان روستایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید هادی حسینی بیدار” با اشاره به اینکه استان همدان دارای یک هزار و ۶۱ روستا است، گفت: از این تعداد ۷۹۷ روستا با ۵۳۱ هزار و ۶۷۳ نفر جمعیت تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه خدمت رسانی به همه مشترکان همواره در اولویت اقدامات ما قرار دارد به خدمات ارائه شده به روستاها در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۱ میلیون متر مکعب آب با حفر ۹۰۰ حلقه چاه، ۵۹ رشته قنات و ۲۴۰ دهنه چشمه برای مشترکان روستایی استان تولید شده است.

وی اظهار کرد: تکمیل و بازسازی ۹۰ مورد مجتمع آبرسانی روستایی به همراه اجرای ۲ مورد مجتمع آبرسانی روستایی دیگر نیز در بازه زمانی مذکور عملیاتی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با توجه به وقوع تنش آبی در سال‌های اخیر، برخی از روستاهای استان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفته است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مجموعا ۱۸ روستا با ۳ هزار و ۴۸۸ نفر و یک هزار و ۶۴ خانوار، به صورت دائم تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند که از این تعداد ۳ روستا در شهرستان همدان، ۲ روستا در شهرستان کبودراهنگ و ۱۵ روستا در شهرستان فامنین بوده است.
وی افزود: در مجموع در بازه زمانی یاد شده ۶۵۷ سرویس آب با ۶ هزار و ۶ متر مکعب به وسلیه تانکرهای آبرسانی در روستاهای مذکور به صورت دائمی آبرسانی شده است.
وی عنوان کرد: از مجموع ۱۸ روستای تحت آبرسانی سیار دائمی، ۷ روستا غیر تحت پوشش و بقیه تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند.
وی همچنین یادآور شد: از ۶۵۷ سرویس آب انتقال داده شده به روستاهای مذکور، ۱۰۹ سرویس برای روستاهای غیر تحت پوشش و ۲۰۳ سرویس برای روستاهای تحت پوشش بوده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40171
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.