8
در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت

تولید حدود ۸ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق توسط نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 99854
  • 07 فروردین 1402 - 20:18
تولید حدود ۸ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق توسط نیروگاه رامین اهواز
نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور می‌باشد و نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

نیروگاه‌های حرارتی بدلیل پایداری مستمر و فعالیت شبانه روزی بیشترین سهم را در تولید انرژی برق کشور ایفا می کنند که همین موضوع بر اهمیت جایگاه این نوع نیروگاهها در صنعت برق تاکید دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: نیروگاه‌های حرارتی بدلیل پایداری مستمر و فعالیت شبانه روزی بیشترین سهم را در تولید انرژی برق کشور ایفا می کنند که همین موضوع بر اهمیت جایگاه این نوع نیروگاهها در صنعت برق تاکید دارد.
وی گفت: نیروگاه رامین اهواز نیز با وجود قدمت بالای واحد‌های خود و چالشهای مختلف فنی و نقدینگی توانست با تولید ۷ میلیون و۷۸۴ هزار و ۹۶ مگاوات انرژی ناخالص برق نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا کند.

حافظی با اشاره به فعالیت ۴۳ ساله این نیروگاه در صنعت برق کشور گفت: افت کیفی و کمی بی سابقه آب رودخانه کارون و آثار زیانبار این چالش ، عدم برخورداری نیروگاه از سیستم تصفیه آب متناسب با این آب،تحریمها و مشکلات اقتصادی، استهلاک بالای واحد‌های  و فرسودگی تجهیزات و قطعات مهمترین چالشهای این نیروگاه است که با وجود مشکلات مختلف و با تکیه بر همت، دانش و تجربه ارزشمند همکاران خود توانستیم به این میزان تولید دست یابیم.

 

 

نیروگاهیان

حافظی ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان این مجموعه، اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵ ، تعمیرات استارت بویلر ،لایروبی و تعمیرات برجهای خنک کن و اجرای تعمیرات میان دوره ای سایر واحد‌های نیروگاه را از مهمترین پروژه های سال گذشته دانست و اظهار داشت: همزمان با کاهش دمای هوا در فصول پاییز و زمستان سعی کردیم با اجرای این پروژه های تعمیراتی و رفع محدودیت های تولید، سطح آمادگی خود را جهت تولید پایدار و تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان و پیک برق ۱۴۰۲ بهبود بخشیم.
وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید بتوانیم با تامین نقدینگی لازم، اجرای سیستم تصفیه آب RO ، تامین قطعات و تجهیزات لازم و اجرای پروژه های بهینه سازی و بازسازی واحدها ، سطح تولید این انرژی حیاتی را در نیروگاه رامین ارتقا دهیم.

لازم به ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور می‌باشد و نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99854
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.