2

تولید نیروگاه رامین اهواز ۹ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 74613
  • 20 فروردین 1401 - 14:44
تولید نیروگاه رامین اهواز ۹ درصد افزایش یافت
خلیل محمدی با اعلام این خبر افزود: تولید انرژی برق توسط نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور از پایداری و استمرار بیشتری برخوردار است که این موضوع بر استهلاک تجهیزات و قطعات این نیروگاه‌ها می‌افزاید.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: این نیروگاه بخاری در سال گذشته ۹ میلیون ۳۶۱ هزار مگاوات ساعت انرژی برق تولید کرده که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، خلیل محمدی با اعلام این خبر افزود: تولید انرژی برق توسط نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور از پایداری و استمرار بیشتری برخوردار است که این موضوع بر استهلاک تجهیزات و قطعات این نیروگاه‌ها می‌افزاید.

وی گفت: نیروگاه بخاری رامین اهواز با فعالیت ۴۱ ساله خود یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی جنوب غرب ایران محسوب می‌شود که توانسته است با تولید این انرژی حیاتی نقش مهمی در ایجاد سایر زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به مردم ایفا کند.

محمدی گفت: تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی مهم‌ترین دغدغه‌های ما در نگهداری و بهره‌برداری از واحد‌های نیروگاهی طی سالیان اخیر بوده اما این موضوع هرگز نتوانست در اراده و عزم جدی متخصصان این نیروگاه بمنظور تولید برق و خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد کند.

محمدی اعتماد و حمایت از خلاقیت و دانش ارزشمند متخصصان نیروگاه در اجرای طرح‌های تعمیراتی، تمرکز بر بهره‌برداری اصولی از واحدها و ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات در کارگاههای مستقر در نیروگاه را مهمترین اقدام عملی در جهت گذر از این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دانست.

 

 

نیروگاهیان

وی ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان این مجموعه بزرگ گفت: در سال گذشته و با وجود چالش‌های متعدد از جمله فرسودگی واحد‌های تولید برق، کاهش سطح گاز مورد نیاز واحدها و مشکلات نقدینگی توانستیم ۹ میلیون و ۳۶۱هزار مگاوات ساعت انرژی برق تولید کنیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن حدود چهار درصد افزایش داشته است.

محمدی با اشاره به اجرای تعمیرات میان‌دوره‌ای و رفع محدودیت تولید واحد‌های نیروگاه رامین در سال گذشته اظهار امیدواری کرد تا پیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق شاهد اتمام تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره سه و اتصال مجدد این واحد تولیدی به شبکه سراسری برق کشور باشیم تا با آمادگی بهتری بتوانیم خدمت‌رسان مردم بویژه در تابستان پیش‌رو باشیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74613
  • نویسنده : داوود سلیمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.