4

تولید نیروگاه شهید سلیمانی از مرز ۳ میلیارد کیلووات ساعت گذشت

  • کد خبر : 109316
  • 15 مرداد 1402 - 22:30
تولید نیروگاه شهید سلیمانی از مرز ۳ میلیارد کیلووات ساعت گذشت
امین زندی، رئیس گروه برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان گفت: این نیروگاه در چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

در چهار ماهه اول امسال بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، امین زندی، رئیس گروه برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان گفت: این نیروگاه در چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان افزود: از میزان یاد شده، ۷۰ درصد انرژی در واحدهای گاز و  ۳۰ درصد در واحدهای بخار تولید شده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های منتهی به پیک تابستان سال ۱۴۰۲ ، بزرگترین عملیات تعمیراتی صنعت برق کشور، شامل ۱۶ پروژه تعمیراتی و ارتقای توان، با همت مضاعف و حرکت جهادی همکاران نیروگاه، انجام پذیرفت که منجر شد واحدهای نیروگاه با توان کامل در پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار تولید قرار گیرند.

زندی افزود: با توجه به حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه، از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای آمادگی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار انرژی در پیک تابستان سال آینده هستیم.

 

 

نیروگاهیان

رئیس گروه برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان با اشاره به اینکه  تولید این مجموعه صنعتی در تیر ماه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون کیلووات بوده است،  خاطرنشان کرد: این نیروگاه با هشت واحد گازی و چهار واحد بخار با ظرفیت نامی بالغ بر ۲۰۰۰ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوب‌شرق کشور را دارد و تامین کننده بالغ بر ۶۰ درصد برق استان و ۲.۵ درصد برق کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=109316
  • نویسنده : محمدحسین کاظم‌زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.