5
در مردادماه امسال؛

تولید نیروگاه شهید سلیمانی ۱۱ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 111868
  • 20 شهریور 1402 - 10:35
تولید نیروگاه شهید سلیمانی ۱۱ درصد افزایش یافت
محمد حسین فرومند، معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی با اعلام این خبر، افزود: این نیروگاه در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

میزان تولید برق نیروگاه شهید سلیمانی کرمان در مردادماه امسال با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ کیلووات ساعت عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد حسین فرومند، معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی با اعلام این خبر، افزود: این نیروگاه در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی ادامه داد: از میزان انرژی تولید شده حدود ۶۳ درصد مربوط به واحدهای گاز و ۳۷ درصد در واحدهای بخار تولید شده است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های منتهی به پیک تابستان سال ۱۴۰۲ بزرگترین عملیات تعمیراتی صنعت برق کشور، شامل شانزده پروژه تعمیراتی و ارتقای توان انجام پذیرفت که این مهم موجب شد تا واحدهای نیروگاه با توان کامل در پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار تولید قرار بگیرند.

 

 

نیروگاهیان

فرومند افزود: با توجه به حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه، از هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای آمادگی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار انرژی در پیک تابستان سال آینده هستیم.

وی در پایان گفت: این نیروگاه با هشت واحد گازی و چهار واحد بخار با ظرفیت نامی بالغ بر دو هزار مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوب‌شرق کشور دارد و تامین کننده بالغ بر ۶۰ درصد برق استان کرمان و ۲.۵ درصد برق کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111868
  • نویسنده : محمدحسین کاظم‌زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.