2

تولید هر مگاوات انرژی خورشیدی ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد

  • کد خبر : 11839
  • 02 دی 1398 - 16:33
تولید هر مگاوات انرژی خورشیدی ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: احداث نیروگاه و تولید هر مگاوات انرژی خورشیدی حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها بخش خصوصی قادر به تامین آن است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار مهر، جلسه بررسی احداث شهرک انرژی ظهر دوشنبه به ریاست علی فرخزاد […]

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: احداث نیروگاه و تولید هر مگاوات انرژی خورشیدی حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها بخش خصوصی قادر به تامین آن است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار مهر، جلسه بررسی احداث شهرک انرژی ظهر دوشنبه به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در محل استانداری تشکیل شد.

احمد بارگاهی در این جلسه گفت: تعیین زمین برای احداث شهرک انرژی یک سال طول کشید و در نهایت ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای، امور اراضی هم با آن موافقت کردند و بر اساس اطلاعات قبلی مشکل حریم هم نداشتیم.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی احداث هر مگاوات نیروگاه خورشیدی با دو هکتار زمین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تولید ۴۰۰ مگاوات برق هزینه سنگینی بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در توان دولت نیست و باید بخش خصوصی وارد کار شود.

بارگاهی تصریح کرد: باید زمین ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد و روش‌های تشویقی ایجاد کنیم تا متقاضی مشارکت در طرح بیشتر شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ مگاوات طرح انرژی خورشیدی به دلیل پیگیری نشدن امور و نداشتن اهلیت سرمایه گذار باطل شده و پیشنهاد می‌شود صدور مجوز از سوی یک مرکز واحد و متمرکز صورت گیرد تا کارها تسریع شود.

بارگاهی اظهار داشت: احداث دهکده لجستیک در قزوین منطقه لجستیک کشاورزی در تاکستان پیشنهاد شده که بندرخشک هم در همین مجموعه می‌تواند پیاده شود.

وی یادآور شد: تأمین آب برای طرح احداث شهرک انرژی ضروری است و باید با نگاه کارشناسی جلو برویم تا در آینده دچار بحران نشویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=11839

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.