4

تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم صنعت پتروشیمی

  • کد خبر : 13828
  • 19 دی 1398 - 19:50
تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صنایع: تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم صنعت پتروشیمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح‌های این شرکت در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی برای افزایش ظرفیت از ۶۶ هزار تن فعلی به ۱۳۳ هزار تن تا سال […]

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صنایع:
تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح‌های این شرکت در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی برای افزایش ظرفیت از ۶۶ هزار تن فعلی به ۱۳۳ هزار تن تا سال ۱۴۰۴، از تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم این صنعت خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح‌های این شرکت در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی برای افزایش ظرفیت از ۶۶ هزار تن فعلی به ۱۳۳ هزار تن تا سال ۱۴۰۴، از تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم این صنعت خبر داد.

*** افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صنایع، بهزاد محمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری صنایع پیرامون اقدامات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای رفع چالش توسعه نامتوازن بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی در صنعت پتروشیمی کشور، اظهار داشت:

در حال حاضر در برنامه‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی، طرح‌های جدیدی در این خصوص تعریف شده است که با اجرایی شدن این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۴، ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور از ۶۶ هزار تن فعلی به ۱۳۳ هزار تن افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت در ادامه با تاکید بر این که این افزایش ظرفیت، صرفاً افزایشی کمٌی نخواهد بود، خاطرنشان کرد:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در تلاش است تا با افزایش کیفیت و ادامه زنجیره در پایین‌دست، موجب تولید محصولات متعددی در این بخش شود.

*** تولید ۱۶ محصول جدید در جهش سوم صنعت پتروشیمی

وی در ادامه از تولید ۱۶ محصول جدید در برنامه جهش سوم صنعت پتروشیمی، خبر داد و گفت:

این امر به نوعی حرکت به سمت توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش در پایین‌دست است که قطعاً کمک شایانی نیز به بحث رونق تولید و مبحث اشتغال در صنایع پایین‌دستی صنعت پتروشیمی خواهد کرد.

*** برنامه صادراتی صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود، پیرامون برنامه صادراتی صنعت پتروشیمی کشور، بیان کرد:

در حال حاضر صنعت پتروشیمی کشور در حوزه دانش فنی فرایندهای پتروشیمیایی و حوزه کاتالیست‌ها به سمت ایرانی‌سازی در حرکت است.

در بخش صنعت نیز با جلساتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گردیده است تاکید بر این بوده که صنعت پتروشیمی، را به سمت ایرانی سازی پیش ببریم.

در بحث صادرات با توجه به این که کشور در شرایط بسیار خاصی قرار دارد در تلاش هستیم تا روز به روز بتوانیم بازارهای صادراتی خود را متنوع‌تر کنیم و صرفاً متکی به دو یا چند کشور نباشیم.

متنوع‌سازی بازارهای صادراتی از برنامه‌های اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد، لذا در سال‌های آتی این بازار بازتر و عریض‌تر خواهد شد.

*** نبود ثبات در قیمت‌ها

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پیرامون انتقاد برخی تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی در خصوص نبود ثبات در قیمت‌ها، بیان کرد:

قیمت‌ها کاملاً کنترل‌شده و مدیریت‌شده در بورس اعلام می‌شود ولی با این حال در تلاش هستیم تا از رقابت ناسالم پرهیز کنیم.

در بسیاری از بنگاه‌های صنایع پایین‌دستی که مصرف‌کننده هستند ممکن است کوتاهی‌هایی صورت بگیرد ولی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در بازار بورس قیمت را به صورت مشخص و مدون ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13828

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.