4

تولید ۱۵۰ کیلووات برق توسط دستگاه‌های اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 24150
  • 20 اردیبهشت 1399 - 14:02
تولید ۱۵۰ کیلووات برق توسط دستگاه‌های اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد
هم اکنون 9 دستگاه اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد 150 کیلووات برق با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی تولید می‌کنند که البته این میزان تولید اندک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین اقدامات دستگاه‌های اجرایی این استان در ارتباط با تامین ۲۰ درصد انرژی خود با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی، از تولید ۱۵۰ کیلووات برق توسط دستگاه‌های اجرایی این استان با این شیوه نوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،”داود راهزادی” با بیان این مطلب گفت: هم اکنون ۹ دستگاه اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰ کیلووات برق با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی تولید می‌کنند که البته این میزان تولید اندک است.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب(شهری و روستایی)، شرکت گاز، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل اقتصاد و دارایی، پارک علم و فنآوری، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شرکت شهرک‌های صنعتی، دستگاه‌های اجرایی تولیدکننده برق با بکارگیری نیروگاه‌های خورشیدی در استان به‌شمار می‌آیند، اظهارداشت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی این دستگاه‌های اجرایی از ۱۰ کیلووات تا ۲۵ کیلووات است.

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش امنیت صنعت برق، کاهش تلفات و مشکلات فنی شبکه، عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا، برخورداری از دوره احداث کوتاه و بازگشت سریع سرمایه، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، ایجاد منبع جدید کسب درآمد و کاهش نیاز به سرمایه‌گذاری برای توسعه شبکه انتقال و توزیع را از مهم‌ترین مزایای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برشمرد.
راهزادی، تامین برق مطمئن، پیک سایی، بهبود پدافند غیرعامل، افزایش راندمان و تولید همزمان برق و حرارت برای مولدهای گازسوز را از مهم‌ترین کاربردهای نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد.
وی افزود: هیئت دولت در شهریورماه ۱۳۹۵ مقرر کرد که وزارتخانه‌‌ها، موسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی موظفند تا مدت ٢ سال حداقل ٢٠ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ طبق محاسبات انجام شده، مصرف برق ادارات و مؤسسات دولتی کشور حدود هشت هزار مگاوات در ساعات پرباری روز است که اگر همین میزان ملاک تامین ۲۰ درصدی آن از بخش تجدیدپذیرها قرار گیرد می‌تواند جهش قابل توجهی در عرصه نصب نیروگاه های تجدیدپذیر باشد.
راهزادی از پیگیری‌های مستمر کارشناسان مرتبط با احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب این دستگاه‌ها به بهانه نبود اعتبارات لازم از اجرایی نمودن مصوبه هیئت وزیران در این ارتباط خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=24150

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.