1
همراه با دانش‌بنیان‌ها در صنعت آب و برق (6)؛

تکنولوژی ساخت “نمونه بردار‌های خودکار مایعات” بومی‌سازی شد

  • کد خبر : 93763
  • 12 دی 1401 - 23:36
تکنولوژی ساخت “نمونه بردار‌های خودکار مایعات” بومی‌سازی شد
"امیرمحمد شیشه‌گر" مدیرعامل شرکت آبان رایمند در رابطه با آخرین تولیدات دانش بنیان این شرکت گفت: شرکت ما توانسته است در سال‌های گذشته با ساخت دو دستگاه نمونه بردار خودکار ثابت و متحرک نقش موثری در بی نیاز کردن کشور در وارد کردن این محصولات از خارج به ویژه کشور آمریکا ایفا کند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب توانسته است با تولید نمونه‌بردار‌های خودکار ثابت و خودکار پرتابل علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، کشور را از واردات این دستگاه‌ها بی‌نیاز کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “امیرمحمد شیشه‌گر” مدیرعامل شرکت آبان رایمند در رابطه با آخرین تولیدات دانش بنیان این شرکت گفت: شرکت ما توانسته است در سال‌های گذشته با ساخت دو دستگاه نمونه بردار خودکار ثابت و متحرک نقش موثری در بی نیاز کردن کشور در وارد کردن این محصولات از خارج به ویژه کشور آمریکا ایفا کند.

شیشه گر در رابطه با ضرورت تولید و استفاده از این محصولات اضافه کرد: نظر به اهمیت کنترل کیفی فرایند تصفیه انواع آب‌های سطحی، آب باران، فاضلاب و پساب صنایع مختلف و تأثیر قابل توجه نتایج آزمایشگاهی در تصمیمات کارشناسان استفاده از این محصولات ضرورت بالایی دارد.
وی همچنین در رابطه با ویژگی‌های فنی و تخصصی محصولات تولیدی این شرکت افزود: نمونه برداری به روش‌های مرکب، گسسته و ترکیبی و تغییر تعداد حجم و ظروف نمونه و نیز قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی از جمله ویژگی‌های نمونه بردار‌های اتوماتیک تولید شرکت آبان رایمند است.

 

 

نیروگاهیان

شیشه گر با اشاره به حمایت مسئولان از این شرکت برای ورود به بازار‌های خارجی گفت: تا الان اعتماد به نفس لازم برای ورود به بازار‌های خارجی و صادرات را نداشتیم، اما مدیران ارشد صنعت آب و فاضلاب کشور به ما وعده داده اند تا از ما در مسیر صادرات حمایت کنند و از آنجا که ما محصولات خود را چهار زبانه طراحی کرده ایم، برای همین می‌توانیم در کشور‌های زیادی فروش داشته باشیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود نیز گفت: قیمت نمونه بردار اتوماتیک ثابت خارجی در حال حاضر چیزی حدود ۱ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان است که با همین پول می‌توان حداقل دو دستگاه داخلی خریداری کرد و نیز قیمت نمونه بردار خارجی پرتابل نیز که تولید کننده انحصاری آن کشور آمریکاست حداقل ۱۸۰ میلیون تومان است و این در حالی است که دستگاه پرتابل این شرکت ما ۸۵ میلیون تومان است.
گفتنی است این محصولات در صنایع آب و فاضلاب، تصفیه خانه کارخانجات و شهرک‌های صنعتی و صنایع لنبی قابلیت استفاده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=93763
  • نویسنده : آرش خداپرست
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.