6

تکیه بر تولیدات داخلی در صنعت مخابرات کشور/ صرفه جویی چند میلیارد دلاری با داخلی سازی تجهیزات

  • کد خبر : 13141
  • 13 دی 1398 - 14:54
تکیه بر تولیدات داخلی در صنعت مخابرات کشور/ صرفه جویی چند میلیارد دلاری با داخلی سازی تجهیزات

مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت گفت: همخوانی تولیدات داخل با تجهیزات از پیش وارد شده نیاز به بررسی دقیق داشت. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان گردان مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت درباره تأثیر گسترش صنعت مخابرات […]

مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت گفت: همخوانی تولیدات داخل با تجهیزات از پیش وارد شده نیاز به بررسی دقیق داشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان گردان مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت درباره تأثیر گسترش صنعت مخابرات و الکترونیک در افزایش سهم ایران در بازار صادرات کشور‌های همسایه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروزه در وزارت صنعت مورد توجه قرار گرفته است تغییر فضای واردات به فرهنگی تولید محور است. مردم، رسانه‌ها، تولیدکننده‌ها و مسئولان و تمام افراد مرتبط با این حوزه باید برای گسترش فرهنگ تولید تلاش کنند.

او بیان کرد: گسترش فرهنگ تولید از جمله اقداماتی است که به طور جدی پیگیری شده و برای گسترش آن تلاش می‌شود. قوانینی که امروز در کشور جاری است محدودیت‌های زیادی برای خرید اقلام خارجی ایجاد کرده و نباید این مسیر خدشه‌دار شود تا با رشد صنایع الکترونیکی و مخابراتی بتوانیم سهم بیشتری در بازار واردات کشور‌های خارجی به خصوص کشور‌های همسایه داشته باشیم.

گردان تصریح کرد: در آخرین میز تعمیق صنعت مخابرات که چندی پیش برگزار شد قرارداد‌های زیادی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حوزه مخابرات منعقد شد تا به بهبود شرایط تولید برای شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کند.

مدیر کل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت گفت: قرارداد‌های مناسبی برای تامین کابل‌ها و فیبر‌های نوری، تولید مودم‌های نسل اول و دوم و مواردی از این قبیل منعقد شد که مجموع آن‌ها به بومی سازی ۲۶ قطعه منجر می‌شود. این قرارداد‌ها نوید گسترش صنعت مخابرات کشور را می‌دهد و گردش مالی ۳ میلیارد دلاری را به همراه دارد.

او با تأکید بر اهمیت گسترش این صنعت گفت: میز‌های ساخت داخل در حوزه برق و مخابرات محدود به همین میز نشده و در آینده طرح‌های بیشتری برای کمک به تولید ملی خواهیم داشت.

گردان بیان کرد: تجهیزات اصلی صنعت مخابرات و شبکه‌های ارتباطی از سال‌ها پیش از طریق واردات و شرکت‌های مختلف تأمین می‌شد بنابراین همخوانی قطعات تولید شده در داخل کشور با قطعاتی که از پیش نصب شده بودند نیاز به بررسی فنی و مهندسی بالایی دارد که خوشبختانه عملکرد مناسبی را از مهندسین کشورمان در این زمینه شاهد بودیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13141

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.