10

ثبت اختراع یکی از کارشناسان نیروگاه نکا در مرکز ملی ثبت اختراعات

  • کد خبر : 13013
  • 11 دی 1398 - 18:47
ثبت اختراع یکی از کارشناسان نیروگاه نکا در مرکز ملی ثبت اختراعات

سید هادی اخلاق از ثبت اختراع خود با عنوان « استفاده از هوای فشرده کمپرسور توربین ­های گازی برای مصارف دیگر نیروگاه » در مرکز ملی ثبت اختراعات کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش دفتر روابط عمومی نیروگاه نکا- سید هادی اخلاق، کارشناس بهره ­برداری سیکل­ ترکیبی نیروگاه شهید […]

سید هادی اخلاق از ثبت اختراع خود با عنوان « استفاده از هوای فشرده کمپرسور توربین ­های گازی برای مصارف دیگر نیروگاه » در مرکز ملی ثبت اختراعات کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش دفتر روابط عمومی نیروگاه نکا- سید هادی اخلاق، کارشناس بهره ­برداری سیکل­ ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا در این باره گفت: در نیروگاه­ ها از هوای فشرده به عنوان نیروی محرکه و کنترل کننده بسیاری از تجهیزات استفاده می­شود، لذا ضرورت ایجاب می­کند که یک منبع هوای فشرده دائمی و قابل اطمینان با دبی فشار و دمای مناسب نیاز سیستم را تأمین نماید، از همین رو پس از شکل گیری این ایده در ذهن بنده و مطالعات مربوطه، در سال ۱۳۸۹ پیشنهادی به کمیته نظام پیشنهاد های شرکت مدیریت تولید برق نکا ارائه نمودم و پس از آن با توجه به مزایای بالای طرح پیشنهادی و کاربرد مؤثر آن در نیروگاه ­های بخار و سیکل­ ترکیبی برای ثبت اختراع اقدام شد و در مرکز ملی ثبت اختراعات کشور به ثبت رسید.

وی اجرای این طرح را در توربین­ های گازی نیروگاهی و بویلر تولید بخار پالایشگاهی و صنایع پتروشیمی قابل استفاده دانست و با اشاره به مزایای طرح، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح یک سیستم هوای فشرده دائم جایگزین سیستم نامطمئن قبلی می­شود که می­تواند احتمال تریپ واحد را بدلیل افت فشار به حد صفر برساند، همچنین موجب افزایش راندمان، کاهش چشمگیر انرژی مصرفی، کاهش هزینه­ های جاری و تعمیراتی، حذف آلودگی صوتی به میزان ۹۶db، افزایش تمرکز بهره­ بردار در امور دیگر و افزایش راندمان بهره ­برداری می­شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13013

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.