4

جذب ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نیروگاه «قیراقم» تاجیکستان

  • کد خبر : 21693
  • 26 فروردین 1399 - 11:32
جذب ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نیروگاه «قیراقم» تاجیکستان

مقامات بخش انرژی تاجیکستان از جذب بیش از ۱۹۷ میلیون دلار برای بازسازی نیروگاه برق آبی قیراقم خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان برای بازسازی نیروگاه برق آبی قیراقم بیش از ۱۹۷ میلیون دلار جذب کرده است. بنابر این گزراش، پروژه بازسازی این نیروگاه در […]

مقامات بخش انرژی تاجیکستان از جذب بیش از ۱۹۷ میلیون دلار برای بازسازی نیروگاه برق آبی قیراقم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان برای بازسازی نیروگاه برق آبی قیراقم بیش از ۱۹۷ میلیون دلار جذب کرده است.

بنابر این گزراش، پروژه بازسازی این نیروگاه در دو مرحله و با سرمایه گذاری بانک بازسازی و توسعه اروپا صورت می گیرد.

در حال حاضر اجرای مرحله دوم این پروژه که توسط کنسرسیوم شرکت های فرانسوی، سوئیسی و اسپانیایی صورت می گیرد، در حال انجام است.

نیروگاهیان

سرمایه گذاری این نیروگاه برق آبی در چارچوب پروژه «بازسازی نیروگاه برق ابی قیراقم با هدف افزایش مقاومت در بربر تغییرات اقلیمی» صورت می‌گیرد.

هدف از اجرای این پروژه کمک به وام گیرنده در مرحله دوم بازسازی تجهیزات هیدرومکانیکی و الکترومکانیکی چهار توربین این نیروگاه برق آبی می باشد.

پیش بینی می شود که با تکمیل کامل این پروژه در سال ۲۰۲۳ میلادی ظرفیت تولید برق در این نیروگاه از ۱۲۶ مگاوات تا ۱۷۴ مگاوات افزایش می یابد.

نیروگاه برق آبی قیراقم بر روی رودخانه سیر دریای شهر گلستان واقع شده است. در سال ۲۰۱۶ ، شهر قیراقم به «گلستان» و مخزن قیراقم به «بحر تاجیک» تغییر نام پیدا کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21693

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.