5

جزئیات استفاده از توان بومی در ساخت نیروگاه سیریک/ معرفی چندین شرکت ایرانی برای تعیین مشاور طراحی ساختمانی

  • کد خبر : 70136
  • 15 بهمن 1400 - 19:12
جزئیات استفاده از توان بومی در ساخت نیروگاه سیریک/ معرفی چندین شرکت ایرانی برای تعیین مشاور طراحی ساختمانی
بهنام خائفی‌نژاد ضمن بیان نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه ساخت نیروگاه سیریک در هرمزگان با استفاده از وام دولتی کشور روسیه، گفت: در بخش اجرای این پروژه ۱۰۰ درصد فعالیت‌های اجرایی اعم از بخش ساختمانی، بخش دریا و نصب و راه‌اندازی تجهیزات توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود.

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی گفت: چندین شرکت ایرانی از طرف شرکت برق حرارتی برای تعیین مشاور طراحی ساختمانی نیروگاه سیریک به پیمانکاران روس معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس، بهنام خائفی‌نژاد ضمن بیان نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه ساخت نیروگاه سیریک در هرمزگان با استفاده از وام دولتی کشور روسیه، گفت: در بخش اجرای این پروژه ۱۰۰ درصد فعالیت‌های اجرایی اعم از بخش ساختمانی، بخش دریا و نصب و راه‌اندازی تجهیزات توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود.

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در مجموعه مهندسی ایرانی وجود دارد، برق حرارتی شرکت‌های ایرانی واجد شرایط را به پیمانکاران روس معرفی کرده و در صورت حصول توافق از توانمندی این شرکت‌ها در پروژه سیریک استفاده می‌شود.

*فرآیند تعیین شرکت مشاور طراحی ساختمانی نیروگاه سیریک

وی با اشاره به روند انتخاب شرکت مشاوره طراحی برای پروژه‌های ساختمانی افزود: به منظور بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های طراح داخلی چندین شرکت ایرانی از طرف شرکت برق حرارتی به پیمانکاران روس معرفی شد و مقرر شد، پیمانکار مذاکرات لازم را برای اخذ  پیشنهاد و شرایط آن‌ها انجام دهد.
خائفی‌نژاد تاکید کرد: در حال حاضر فرآیند انتخاب شرکت طراح ایرانی در بخش ساختمانی در دست بررسی است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

 

نیروگاهیان

*جزئیات قرارداد شرکت‌های ایرانی در ساخت نیروگاه بخار سیریک

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی بیان کرد: بر اساس توافقی که انجام شده با هدف استفاده حداکثری از توانمندی کشور مقرر شد، کل بخش اجرا اعم از فرآیند ساختمانی، نصب و راه‌‌اندازی تجهیزات توسط شرکت‌های ایرانی انجام شود که از این محل در حدود ۳۲۰ میلیون یورو فعالیت‌های اجرایی به پیمانکاران ایرانی واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون دو شرکت پیمانکار ایرانی فعالیت‌های آغازین پروژه را در دو بخش خاک‌برداری و تسطیح و تجهیز کارگاه آغاز کرده‌اند و در آینده نزدیک پیمانکاران مربوط به فاز دوم تجهیز کارگاه و اجرای فونداسیون‌های تجهیزات اصلی انتخاب خواهند شد.

خائفی‌نژاد گفت: علاوه بر این مسئله مطابق قرارداد پیمانکار موظف است بخشی از تجهیزات مورد نیاز به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو را از شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه خریداری کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=70136
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری فارس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.