2

جزئیات افتتاح پروژه‌های برقی استان یزد در روز پنجشنبه

  • کد خبر : 134587
  • 09 تیر 1403 - 10:30
جزئیات افتتاح پروژه‌های برقی استان یزد در روز پنجشنبه
مسئولین استان یزد اهتمام ویژه‌ای برای تبدیل شدن یزد به قطب کشور و منطقه خاورمیانه در حوزه انرژی خورشیدی دارند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت نیرو(پاون)، مسئولین استان یزد اهتمام ویژه‌ای برای تبدیل شدن یزد به قطب کشور و منطقه خاورمیانه در حوزه انرژی خورشیدی دارند. در سفر استانی رئیس دولت سیزدهم در بازدید از سایت انرژی‌های خورشیدی، قرار شد یزد به قطب انرژی خورشیدی در خاورمیانه تبدیل شود و این اقدام با هدف‌گذاری تولید ۲ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در افق چهار ساله کلید خورد.
رئیس دولت سیزدهم با سفر به استان یزد در دی ماه ۱۴۰۱ چندین پست برق را در یزد افتتاح کرد‌ همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز این افتتاح‌ها در حوزه تولید انرژی تجدیدپذیر ادامه داشت.
از جمله طرح‌های شرکت برق منطقه ای یزد که به دست رئیس دولت سیزدهم در سفر به استان یزد افتتاح شد، می‌توان به فاز اول پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت ساغند و خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه پست در شهرستان اردکان و پست‌های ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مزرعه کلانتر در شهرستان میبد، رستاق در شهرستان اشکذر و یزدِمهر در شهرستان مهریز اشاره کرد.
دولت سیزدهم همچنین دوفیدر خط ۶۳ در پست صدوق در شهرستان اشکذر و پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت اشنیز، توسعه دو فیدر خط ۶۳ کیلوولت در پست میبد را افتتاح کرد.
فیدر‌های سیار خط و پست در شهرستان یزد، توسعه دو فیدر خط ۶۳ کیلوولت در پست مهریز و خازن‌گذاری ایستگاه‌های خضرآباد و چرخاب در اشکذر نیز همزمان با سفر شهید سید ابراهیم رئیسی در یزد افتتاح شد.
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت ۱۰ مگاوات و تعداد ۱۸۳۲۴ پنل با مساحت زمین ۱۵ هکتار؛ با دستور ویدئو کنفرانسی شهید آیت‌الله رئیسی در دی ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134587

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.