2
معاون وزیر نیرو در حاشیه نمایشگاه صنعت برق ایران اعلام کرد

جزئیات حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ صنعت آب و برق/ فن بازار مصداق بارز ارتباط صنعت و دانشگاه است

  • کد خبر : 116449
  • 26 آبان 1402 - 21:30
جزئیات حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ صنعت آب و برق/ فن بازار مصداق بارز ارتباط صنعت و دانشگاه است
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو تاکید کرد: در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش تسهیلات و حمایت از دانش‌بنیان‌ها بوده‌ایم، به طوری که در مجموعه وزارت نیرو رشد 6 برابری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوع تولید بار اول انجام شده است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو از رشد ۶ برابری قراردادهای این وزارتخانه با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای تولید بار اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مریم کارگر نجفی در حاشیه بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران افزود: برق یک صنعت زیربنایی است که زیرساخت‌های لازم را برای توسعه اقتصادی، رفاه کشور و فناوری در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند. طبیعتا صنعتی که قرار است چنین زیرساختی ایجاد کند باید از فناوری و نوآوری‌های جدید استفاده کند.

وی ادامه داد: امسال با ابتکار همکاران وزارت نیرو نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران در کنار نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد تا یک فضا، فرصت و بستر مناسبی را برای ارائه محصولات و خدمات مرتبط شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت برق ایجاد و مراکز علمی و پژوهشی نیز بتوانند در این رویداد حضور پیدا کنند.

کارگر نجفی فن بازار برق را مصداق بارز ارتباط بین دانشگاه و صنعت برشمرد و افزود: طبیعتا بین دانشگاه و صنعت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و مجموعه‌های مختلف وجود دارند که تمامی آن‌ها در این محل گردهم آمده‌اند تا هم اولویت‌ها و نیازهای شرکت‌های صنعت برق در بخش‌های فناورانه و هم دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد ارائه می‌شود. به طور کلی این فضا زمینه مناسبی را برای آشنایی این دو بخش به منظور مبادله قرارداد، خریداری محصول و حمایت از دانش‌بنیان‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای حمایت از دانش‌بنیان‌‌ها، اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مدل‌های متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها شرکت‌های فناور هستند که پیش از این به عنوان شرکت‌هایی با فروش بالا و محصولا با کیفیت و خدمات بالا مشغول به فعالیت بوده‌اند که این شرکت‌ها معمولا نیازی به حمایت ندارند و نیاز اصلی آن‌ها خرید محصولات تولیدی آن‌هاست که خرید این محصولات نیز مورد نیاز شرکت‌های وزارت نیرو است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو اضافه کرد: در این زمینه تاکید ما به تمامی شرکت‌های وزارت نیرو، اولویت بخشی به پرداخت مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان است. در بحث رقابت با تولید محصول مشابه خارجی اولویت با تولیدات داخلی باشد و در زمینه حمایت از تولید بار اول نیز فعالیت‌های این شرکت‌ها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسریع پیدا می‌کند.

 

 

نیروگاهیان

کارگر نجفی افزود: در این میان برخی از دانش‌بنیان‌ها جزو شرکت‌ها نوپا و کوچک هستند که وارد این عرصه شده‌اند و حتما نیاز به حمایت دارند. برخی از این شرکت‌ها نیازمند تسهیلات بوده که این اقدام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق پژوهش وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو تاکید کرد: در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش تسهیلات و حمایت از دانش‌بنیان‌ها بوده‌ایم، به طوری که در مجموعه وزارت نیرو رشد ۶ برابری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوع تولید بار اول انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=116449
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.