2
مشاور وزیر نیرو در اختتامیه جشنواره ملی کاریکاتور مصرف بهینه:

جشنواره ملی کاریکاتور «مصرف بهینه برق» یک اتفاق ارزشمند در مدیریت مصرف است

  • کد خبر : 114540
  • 26 مهر 1402 - 20:19
جشنواره ملی کاریکاتور «مصرف بهینه برق» یک اتفاق ارزشمند در مدیریت مصرف است
آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی كاریكاتور مصرف بهینه برق امروز چهارشنبه 26 مهر ماه، با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت برق و وزارت نیرو و مسوولان استان همدان در سالن شهید آوینی همدان، برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو گفت: کاریکاتور جزو مقوله‌هایی است که در جامعه ما مهجور مانده است، درحالی‌که کاریکاتور، هنر تمرکز، تفکر و والایی است و از این‌ رو می‌توان هر چه بیشتر از آن در جهت فرهنگ‌سازی، به‌ویژه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی بهره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کاریکاتور مصرف بهینه برق امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه، با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت برق و وزارت نیرو و مسوولان استان همدان در سالن شهید آوینی همدان، برگزار شد.
علی اکبر کاظمی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در آیین اختتامیه جشنواره ملی کاریکاتور مصرف بهینه برق، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه، اظهار داشت: ما آیین اختتامیه این جشنواره را به جایی برای محکومیت این جنایت هولناک علیه غزه تبدیل می‌کنیم.
وی ضمن تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره کاریکاتور مصرف بهینه برق اظهار داشت: کاریکاتور جزو مقوله‌هایی است که در جامعه ما مهجور مانده است، درحالی‌که کاریکاتور، هنر تمرکز، تفکر و والایی است و ازاین‌رو می‌توان هر چه بیشتر از آن در جهت فرهنگ‌سازی، به‌ویژه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی بهره گرفت.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو بابیان اینکه کاریکاتور، راه ارتباط با مخاطب را کوتاه‌تر کرده و مفاهیم و پیام‌ها را طی فرایندی ساده و در بازه زمانی کوتاه به مخاطب منتقل می‌کند، گفت: در عصری که مخاطبان دیگر به فیلم‌ها، برنامه‌ها و سخنرانی‌های طولانی گرایش نشان نمی‌دهند، کاریکاتور با توجه به این‌که  محاسن و معایب را به‌صورت اغراق‌آمیز بیان و به مخاطب منتقل می‌کند، می‌تواند در تغییر ذائقه مخاطبان، راهگشا و مؤثر باشد.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومی‌های صنعت برق در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی، بر استفاده از آثار برگزیده این جشنواره در این جهت تأکید و خاطرنشان کرد: آب و برق، دو کالای گران‌بهایی هستند که در قالب خدمت ارائه می‌شوند، ازاین‌رو ما در این صنعت، به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستیم و هر مجموعه‌ای در برقراری ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه اقدامات دقیق و مدون‌تری انجام دهد، موفق‌تر است.

*پیام مدیرعامل  شرکت توانیر به نخستین جشنواره کاریکاتور مصرف بهینه برق

همچنین مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر، پیام مدیرعامل این شرکت به نخستین جشنواره کاریکاتور مصرف بهینه برق را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است:
یکی از نکات بسیار مهم در نهادینه‌سازی آموزه‌های مدیریت مصرف، بهره‌گیری از آموزش‌های فرهنگی – هنری در مسیر تعمیق درک جمعی و عمومی مردم است. بهره‌گیری از نقش و کارکرد هنر و تلفیق آن با آموزه‌های مدیریت مصرف، رویکردی نوین در آگاهی دهی و اقناع افکار عمومی در مسیر  فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود.
قطعاً فرهنگ‌سازی امری بلندمدت است که نیاز به‌صرف وقت و بهره‌گیری از نظریات و اندیشه‌های علمی در زمینه نحوه تأثیرگذاری بر افکار عمومی دارد و این مهم در رویکرد جدید صنعت برق در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، سرلوحه اقدامات قرارگرفته است.
نخستین جشنواره ملی کاریکاتور، با رویکرد بهره‌گیری از این هنر خلاق در تحقق اهداف مدیریت مصرف برق و با حضورهنرمندان فرهیخته از سراسر کشور که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار می‌شود، محفلی را فراهم آورده تا جمعی از کاریکاتوریست‌های خلاق و متبحر ضمن مشارکت، با نگاه تیزبینانه از منظر طنز، صنعت برق را در افزایش سطح آگاهی و فرهنگ جامعه در مصرف بهینه انرژی، یاری دهند.
بی‌شک این حرکت، آغازی بر تعامل سازنده میان این صنعت فخیم با هنرمندان عرصه کاریکاتور کشور بوده و گام‌های بلند آتی، استوارتر برداشته خواهد شد.
در این مراسم محمد علی اکبری مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل توانیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های صنعت برق کشور نیز گفت: درحالی‌که ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای‌داده، اما مصرف انرژی در آن بسیار بیشتر است و در سال‌های اخیر نیز رشد مصرف انرژی، شدت یافته است.
علی‌اکبری با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت سیزدهم، اظهار داشت: صنعت برق کشور در دو سال اخیر توجه ویژه به مولفه‌های فرهنگی و هنری و اقدامات فرهنگی را در کنار شاخص‌های فنی و مهندسی در دستور کار خود قرار داده و در همین زمینه صنعت برق، در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ اقدام و امسال نیز ۱۴۰ اقدام در بحث فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف انرژی انجام داده است.

*رونمایی از تمبر اختصاصی و کتاب نفیس جشنواره ملی کاریکاتور مصرف بهینه برق

در ادامه این مراسم، با حضور معاون استاندار همدان، مهندس علی سهرابی بیدار مدیرعامل توزیع نیروی برق استان همدان و رئیس شورای برگزاری جشنواره، مدیران کل روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت توانیر و نظری نماینده هیات داوران جشنواره، از تمبر اختصاصی و کتاب نفیس نخستین جشنواره ملی کاریکاتور مصرف بهینه برق در جریان اختتامیه این جشنواره رونمایی شد.

 

 

نیروگاهیان

تقدیر از برگزیدگان*

در آیین اختتامیه  نخستین جشنواره ملی کاریکاتور مصرف که امروز چهارشنبه ۲۶ مهر برگزار شد، برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کاریکاتور مصرف بهینه برق معرفی و از آنها با اهدای لوح و جوایز نفیس تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، در بخش حرفه‌ای احمدرضا سهرابی از شهر شیراز مقام نخست را کسب کرد و مهدی عزیزی از گرگان نفر دوم شد و مقام سوم این بخش به مصطفی ستاریان از اصفهان رسید. محمدرضا ثقفی، حمیدرضا حیاتی روشن تقدیر از کرج و محمدعلی ولیزاده از ساری نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش آماتور جشنواره نیز نازنین اسماعیلزاده کرمانی از  کرمان جایزه اول، مرضیه عباسی از  تهران جایزه دوم و ملینا نظری از همدان جایزه سوم را از آن خود کردند.
در این بخش همچنین زینب عبدالرحیمی، عاطفه افتخارمنش از همدان و دل آرام خدایی از تهران شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=114540
  • نویسنده : حسین عبدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.