2

جلسه آمادگی و هماهنگی با دیسپاچینگ مناطق جهت عبور موفق از اوج بار ۱۴۰۳

  • کد خبر : 130987
  • 22 اردیبهشت 1403 - 10:31
جلسه آمادگی و هماهنگی با دیسپاچینگ مناطق جهت عبور موفق از اوج بار ۱۴۰۳
در این جلسه مهدی مقیم زاده مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی شبکه برق در تابستان پیش رو، مدیریت مصرف ۱۲ هزار مگاواتی را اجتناب ناپذیر خواند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  برق نیوز، در این جلسه مهدی مقیم زاده مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی شبکه برق در تابستان پیش رو، مدیریت مصرف ۱۲ هزار مگاواتی را اجتناب ناپذیر خواند.

وی در ادامه از مدیران دیسپاچینگ مناطق، برگزاری منظم جلسات را با شرکت‌های توزیع برق، دیسپاچینگ‌های فوق توزیع جهت هماهنگی هر چه بیشتر برای گذر موفق از اوج بار امسال را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با یادآوری لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات و اشتراک گذاری تجربیات مناطق مختلف، از تلاش برای به مدار آوردن نیروگاه‌های تولید پراکنده و دیزل‌های راکد مناطق به عنوان یکی از مهمترین وظایف دیسپاچینگ یاد کرد و تاثیر این نیروگاه‌ها را در کم کردن ناترازی موجود تاثیرگذار دانست.

در ادامه فرشاد کوچک محسنی “سرپرست معاونت راهبری شبکه برق کشور” با ارایه وضعیت شبکه برق در سال گذشته و مقایسه آن با شرایط سال جاری، خواستار یکپارچگی دیسپاچینگ‌های مناطق در اتخاذ تصمیمات و اولویت قراردادن حفظ پایداری شبکه برق شدند.

در روز دوم این نشست که با حضور مجتبی علیرضاپور “مدیرکل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت توانیر” برگزار شد دغدغه‌های مشترک مدیران مناطق دیسپاچینگ کشور برای ایجاد وحدت رویه در بین بخش‌های مختلف صنعت برق برای گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۳ مطرح و تفاهمات لازم حاصل شد.

در پایان با جمع بندی نظرات که با حضور محمد اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیرصورت گرفت، مقرر گردید شرکت توانیر هماهنگی‌های لازم برای مدیریت مصرف صنایع بزرگ را به عمل آورد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130987

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.