3
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد:

جلوگیری از خاموشی‌های برق با همکاری مشترکان در روزهای سرد سال

  • کد خبر : 39502
  • 10 دی 1399 - 14:18
جلوگیری از خاموشی‌های برق با همکاری مشترکان در روزهای سرد سال
"هیوا لهونیان" با تشریح این خبر گفت:  با توجه به این که در روزهای سردسال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می‌کند، به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تأمین برق کشور به ویژه در شرایط فعلی کرونایی، همراهی مشترکان در مدیریت مصرف برق و به تبع آن کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌های کشور نقشی موثرو ارزنده‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از لزوم همکاری و همیاری مشترکان در روزهای سرد سال به منظور جلوگیری از خاموشی‌های برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” با تشریح این خبر گفت:  با توجه به این که در روزهای سردسال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می‌کند، به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تأمین برق کشور به ویژه در شرایط فعلی کرونایی، همراهی مشترکان در مدیریت مصرف برق و به تبع آن کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌های کشور نقشی موثرو ارزنده‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به وضعیت برق در کشور اظهار داشت: هرچند وضعیت نیروگاه‌ها در تولید برق نرمال است اما باید در مصرف گاز در حوزه نیروگاه ها صرفه‌جویی کرد تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.
وی در ادامه با اشاره به نیروگاه‌های متصل به شبکه گاز افزود: ۸۵ نیروگاه در کشور هم‌اکنون از طریق گاز، سوخت خود را تأمین می‌کنند و در زمستان سال‌جاری با توجه به سرما و برودت هوا، مصرف سوخت در کشور روند افزایشی داشته که محدودیت‌هایی را برای تولید در نیروگاه‌ها ایجاد می‌کند.
لهونیان در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی مردم در مصرف صحیح برق و گاز بسیار موثر و تاثیر گذار است و می‌توانیم با همکاری هم، زمستانی بدون خاموشی برق و بدون کمبود گاز را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه سخنان خود افزود: صنعت برق کشور برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها نمایان می‌شود، مشوق‌هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می‌داد، در زمستان سال‌جاری نیز اجرایی می‌کند.
وی در ادامه تأکید کرد: مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را در زمستان سال‌جاری کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردارخواهند شد و حتی می‌‌توانند با توجه به طرح برق امید با کاهش مصرف برق در گروه کم مصرف‌ها قرار گیرند و از برقی رایگان و مطمئن برخوردار شوند.
لهونیان در پایان سخنان خود یاد آور شد: مشترکان گرامی می‌توانند با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و استفاده از نور طبیعی در طول روز، کاهش جزیی شعله بخاری و سیستم‌های گرمایشی، کاستن یک درجه دمای محیط تا میزان قابل توجهی مصرف برق و گاز را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم، مشکلی در تأمین گاز و برق در استان در زمستان امسال به وجود نخواهد آمد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39502
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.