6
با تلاش جهادی رقم خورد؛

جلوگیری از خروج واحد شماره یک نیروگاه شهید مفتح همدان از مدار تولید

  • کد خبر : 108357
  • 01 مرداد 1402 - 16:32
جلوگیری از خروج واحد شماره یک نیروگاه شهید مفتح همدان از مدار تولید
هم‌زمان با افت سریع سطح مخزن جبرانی فیلینگ برج خنک کن واحد یک نیروگاه شهید مفتح، بلافاصله بررسی های لازم به منظور علت وقوع این مشکل توسط امور بهره‌برداری صورت گرفت و در حداقل زمان، محل نشتی در مسیر ورودی کندانسور شناسایی و عملیات رفع نشتی خط لوله آغاز شد.

در اقدامی به موقع و جهادی از خروج واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک نیروگاه شهید مفتح از مدار تولید جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (همدان)، هم‌زمان با افت سریع سطح مخزن جبرانی فیلینگ برج خنک کن واحد یک نیروگاه شهید مفتح، بلافاصله بررسی های لازم به منظور علت وقوع این مشکل توسط امور بهره‌برداری صورت گرفت و در حداقل زمان، محل نشتی در مسیر ورودی کندانسور شناسایی و عملیات رفع نشتی خط لوله آغاز شد.

پژمان اختری معاون تولید نیروگاه شهید مفتح در تشریح فرآیند این عملیات اظهار داشت: با انجام عملیات خاکبرداری، مشخص شد نشتی آب بسیار زیاد بوده و احتمال افزایش آن هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه رفع نشتی این خط لوله مستلزم خروج اضطراری واحد شماره یک نیروگاه بود، افزود: افزایش دمای هوا و نیاز شبکه برق کشور به انرژی الکتریکی موجب شد تا پرسنل جهادگر نیروگاه شهید مفتح از خروج این واحد ۲۵۰ مگاواتی از مدار جلوگیری کنند.

 

 

نیروگاهیان

اختری با اشاره به نقش کلیدی و تاثیر گذار نیروگاه شهید مفتح در پایداری شبکه برق کشور و نقش موثر آن در کنترل فرکانس و ولتاژ شبکه افزود: با تلاش بی‌وقفه پرسنل تعمیراتی، بهره‌برادری، مهندسی و خدمات، در کوتاه‌ترین زمان و در بدترین شرایط محیطی و همزمان با پاشش شدید آب با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد و همچنین حجم زیاد گل و لای، محل نشتی آب شناسایی شد و با استفاده از ابزار ابداعی محل را مسدود و نشتی آب برطرف شد.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح در پایان از مردم خواست تا ضمن رعایت الگوی صحیح مصرف، صنعت برق را در تأمین انرژی مورد نیاز کشور یاری نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108357
  • نویسنده : هاشم رازقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.