4
در سال 1401 انجام شد؛

جمع‌آوری ۱۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان رضوی

  • کد خبر : 100524
  • 15 فروردین 1402 - 21:51
جمع‌آوری ۱۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان رضوی
"سید ابراهیم علوی" در این‌باره اظهار داشت: با وحدت رویه در حوزه ساخت و سازها، قطعا بخشی از مشکلات انشعاب‌های غیر‌مجاز رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از شناسایی و جمع‌آوری ۱۲۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب طی سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید ابراهیم علوی” در این‌باره اظهار داشت: با وحدت رویه در حوزه ساخت و سازها، قطعا بخشی از مشکلات انشعاب‌های غیر‌مجاز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از عاملان انشعاب‌های غیرمجاز آب پس از ساخت و سازی که به رسمیت شناخته نمی‌شود و از روی استیصال، خلاف قانون عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از چند بار مراجعه به آبفا و عدم دریافت انشعاب به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی، مبادرت به نصب انشعاب غیر‌مجاز می‌کنند.

وی به مصرف پنج تا شش درصدی آب شرب مناطق شهری در فضای سبز شهرداری‌ها و تکلیف و تاکید قانون به جداسازی فضای سبز از آب شرب اشاره و خواستار اجرای قانون جداسازی توسط شهرداری‌ها در یک بازه زمانی مشخص و و تعیین تکلیف آن در سال جاری شد.

 

 

نیروگاهیان

علوی، صدور مصوبه درباره هوشمندسازی انشعاب‌های پرمصرف را خواسته دیگر آبفای استان از کمیته صیانت از منابع آب عنوان کرد و افزود: در حالی که ۷۰ درصد مشترکان شهری و روستایی در خراسان‌رضوی (منهای شهرستان مشهد) زیر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند ۳۰ درصد مشترکان از ۶۵ درصد آب تولیدی بهره می‌برند که خود بی‌عدالتی در مصرف تلقی می‌شود.

وی با ضروری خواندن تجهیز انشعاب‌های پرمصرف به کنتورهای هوشمند افزود: این کنتورها که امکان ارسال اطلاعات را دارند، در صورت مصرف بیش از حد مشترک، جریان آب را به صورت خودکار قطع خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=100524
  • نویسنده : پروانه عابدین
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.