3

جمع آوری ۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان مرکزی

  • کد خبر : 78146
  • 09 خرداد 1401 - 16:35
جمع آوری ۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان مرکزی
شناسایی مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع‌رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق و رصد دستگاه قضایی و انتظامی و با استفاده از داده کاوی پارامترهای الکتریکی اعم از اطلاعات کنتورهای هوشمند، اطلاعات سیستم جامع مشترکان، سامانه GIS و خاموشی صورت گرفته است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از جمع آوری ۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در این استان، طی دو ماه  سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود محمودی” با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه برق برای استخراج رمز ارز، باعث اختلال در تامین برق‌رسانی به مشترکان و خسارت به لوازم برقی آن‌ها می‌شود، گفت: با توجه به ضوابط مربوطه و هماهنگی‌های به‌عمل آمده، برق مراکز غیرمجاز ماینر، قطع و سودجویان علاوه بر پرداخت خسارت، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز، مراتب را از طریق تماس با مرکز انتظامی ۱۱۰، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

 

 

نیروگاهیان

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه طی سال‌ گذشته تاکنون ۱۷ هزار ماینر غیرمجاز از ۴۰۰ مزرعه در استان مرکزی شناسایی و جمع‌آوری شده و ۲۷ میلیارد تومان مشابه مصرف اخذ و به خزانه دولت واریز شده است، افزود: میانگین انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به‌صورت متوسط برابر مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

وی تصریح کرد: شناسایی مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال  از طریق اطلاع‌رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق و رصد دستگاه قضایی و انتظامی و با استفاده از داده کاوی پارامترهای الکتریکی اعم از اطلاعات کنتورهای هوشمند، اطلاعات سیستم جامع مشترکان، سامانه GIS و خاموشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78146
  • نویسنده : مریم آجرلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.