2
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در مراسم افتتاح دو حلقه چاه شرب آبرسانی به گرگان:

حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب برای آب شرب استان گلستان در افق ۱۴۲۵ لازم است

  • کد خبر : 54594
  • 26 تیر 1400 - 20:42
حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب برای آب شرب استان گلستان در افق ۱۴۲۵ لازم است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: استفاده از آب سدهای موجود، در دست ساخت یا در دست مطالعه مانند نگارستان، میرداماد، چایلی، نرماب، قره چای در افق میان مدت می‌تواند حدود 60 میلیون متر مکعب از نیاز آبی استان را تامین نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در مراسم افتتاح دو حلقه چاه شرب آبرسانی به گرگان با اشاره به اینکه در افق ۱۴۲۵ نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب برای شرب در گلستان نیاز است، گفت: در این افق کمتر از ۱۰۰ میلیون متر مکعب را می‌توان از آب زیرزمینی استحصال کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدمحسن حسینی” در مراسم عملیات بهره برداری ۲ حلقه چاه شرب (آبرسانی به گرگان) با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از مرداد سال گذشته برای برطرف کردن نواقص طرح جامع آب شرب مصوب سال ۹۷ اظهار کرد: بر اساس این طرح تا افق ۱۴۲۵ که افق درازمدت برای استان است، نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب برای شرب در استان گلستان لازم است که کمتر از ۱۰۰ میلیون آن را می‌توانیم به آب زیرزمینی متکی باشیم.
حسینی تصریح کرد: با استحصال بخش زیرزمینی و استفاده در کشاورزی بارگذاری و فشار روی منابع زیرزمینی بسیار زیاد است و برداشت بیش از حد آن، آبخوان‌ها را ضعیف می‌کند.

 

نیروگاهیان

وی افزود: طبق گزارش سازمان نقشه برداری، نشست زمین در گلستان شروع شده و به‌رغم همه اقدامات ترویجی، سلبی و توصیه‌ها اگر روند برداشت از سفره‌ها به همین منوال ادامه پیدا کند باید منتظر ادامه فرونشست در استان باشیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: استفاده از آب سدهای موجود، در دست ساخت یا در دست مطالعه مانند نگارستان، میرداماد، چایلی، نرماب، قره چای در افق میان مدت می‌تواند حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از نیاز آبی استان را تامین نماید.
وی افزود: در درازمدت چاره ما آب دریاست و باید از شیرین سازی آب دریا برای شرب و… استفاده کنیم و فعلا تعریف آن برای شهرستان‌های غرب استان مانند گمیشان، بندرترکمن، کردکوی، بندرگز، گرگان، آق قلا و… است که برای این قسمت نیز حدود ۵۰ میلیون متر مکعب تعریف شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=54594
  • نویسنده : زهرا خورشیدکلائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.