2
مدیرعامل شرکت توانیر:

حساب شرکتهای توزیع برق در بورس انرژی از ابتدای اردیبهشت ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شد/ افزایش سهم نیروگاههای خصوصی در معاملات

  • کد خبر : 132813
  • 16 خرداد 1403 - 10:44
حساب شرکتهای توزیع برق در بورس انرژی از ابتدای اردیبهشت ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شد/ افزایش سهم نیروگاههای خصوصی در معاملات
 براساس سیاستهای وزارت نیرو مبنی بر توسعه نقش بخش خصوصی در تجارت برق و بکار گیری مزایای بورس انرژی نظیر شفافیت قیمت، طرح اصلاح روابط مالی شرکتهای توزیع توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، براساس سیاستهای وزارت نیرو مبنی بر توسعه نقش بخش خصوصی در تجارت برق و بکار گیری مزایای بورس انرژی نظیر شفافیت قیمت، طرح اصلاح روابط مالی شرکتهای توزیع توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است. این طرح از یک سو به دنبال ضابطه مند کردن گردش مالی شرکتهای توزیع و از سوی دیگر، تغییر شیوه مبادلات و انتقال معاملات برق از بازار عمده فروشی به بورس انرژی است.
مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه گردش مالی شرکتهای توزیع اصلاح و حسابهای خرید برق این شرکتها از ابتدای اردیبهشت ماه ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، از مبادله بیش از ٢۴٠٠ میلیارد تومان این مبلغ تا پایان ١٢ خرداد خبر داد.
وی، حضور شرکتهای توزیع در کنار صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی را موجب توسعه هر چه بیشتر مبادلات در بورس انرژی دانست و تصریح کرد: سهم معاملات خارج از بازار برق در فروردین سال جاری در حدود ٢٠ درصد بود که با حضور شرکتهای توزیع نیروی برق در بورس انرژی با رشد ١٠٠ درصدی به حدود ۴٠ درصد در اردیبهشت ماه  افزایش یافت .
سخنگوی صنعت برق در عین حال پیش بینی کرد سهم معاملات بورس انرژی در خرداد ماه به بیش از ۵٠ درصد از برق مصرفی کشور افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132813

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.