5

حفظ پایداری شبکه فوق‌توزیع و انتقال یزد در سیل بی‌سابقه

  • کد خبر : 82781
  • 12 مرداد 1401 - 12:42
حفظ پایداری شبکه فوق‌توزیع و انتقال یزد در سیل بی‌سابقه
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد آمادگی تمامی عوامل، امکانات و پیمانکاران شرکت برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیل را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به پدیده جوی مونسون و بروز سیل بی‌سابقه در طول ۶۰ سال اخیر در استان یزد، از حفظ پایداری شبکه فوق‌توزیع و انتقال این استان با اجرای اقدامات پیشگیرانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ابوالفضل اسدی” با اشاره به اهمیت بالای شبکه برق استان یزد در پایداری شبکه کشور و ارتباط الکتریکی از طریق ۱۱ خط انتقال و فوق‌توزیع با استان‌های خراسان، کرمان، فارس و اصفهان به عنوان چهارراه تبادل انرژی، افزود: پس از اعلام هشدار هواشناسی، با بهره‌گیری از تجربیات قبلی بروز سیل، ضمن اجرای اقدامات بهینه‌سازی سالیانه و اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی؛ ایمن‌سازی خطوط و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای کاهش خسارات و صدمات ناشی از سیل، ادامه داد: بازدید پیشگیرانه به منظور پیگیری رفع آسیب‌پذیری سه پست حساس و حیاتی در پایداری شبکه برق استان و منطقه جنوب کشور انجام شد و طی آن، ایمن‌سازی و تقویت سیل بند‌های این پست‌ها صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین از تشکیل کمیته مدیریت بحران و کارگروه تخصصی شناسایی و ایمن‌سازی ستاد مدیریت بحران این شرکت، سه روز قبل از بارندگی‌های پدیده مونسون،‌ خبر داد و عنوان کرد: با تشکیل این کارگروه، ضمن اعلام آمادگی به بهره‌برداران پست‌ها برای ارسال گزارش میدانی از وضعیت آب‌گرفتگی اطراف پست‌های انتقال و فوق توزیع استان، تامین تیم‌های عملیاتی و ماشین‌آلات عمرانی مورد نیاز برای مدیریت بحران سیل انجام شد و استقرار آن‌ها در مناطق مختلف استان قبل از وقوع احتمالی سیل تا پایان بحران ادامه داشت و کماکان ادامه دارد.

 

 

نیروگاهیان

اسدی تصریح کرد: ضمن شناسایی مسیر‌های احتمالی حرکت سیل به سمت تاسیسات انتقال و فوق‌توزیع و در نظر گرفتن مسیرهایی که امکان انحراف آب در آن‌ها وجود دارد، مسیر‌های احتمالی ورود آب به پست‌های برق و محل عبور خطوط انتقال و کابل‌های فشار قوی مسدود شده و شبکه‌های با پایه‌های بتنی یا چوبیِ در معرض خطر نیز ایمن‌سازی شد.

وی حضور و بازدید‌های میدانی مدیران و کارکنان این شرکت از محل‌های احتمالی در معرض خطر در زمان بارندگی را از فعالیت‌های انجام شده در زمان وقوع سیل برشمرد و گفت: اقدامات اصلاحی مورد نیاز نیز پس از انجام این بازدید‌ها جهت حفظ پایداری شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد انجام شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد آمادگی تمامی عوامل، امکانات و پیمانکاران شرکت برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیل را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: منحرف کردن آب از ورودی پست‌های انتقال و فوق‌توزیع، ایمن‌سازی پست  ۴۰۰ کیلوولت یزد۱ و پست‌های ۶۳ کیلوولت شمال و جنوب و خطوط کابلی ۶۳ کیلوولت آزادگان و منتظرقائم که در معرض ورود آب قرار گرفت، نیز از فعالیت‌های انجام شده، است.

اسدی افزود: بازدیدهای پس از وقوع سیل تا زمان پایان عملیات سایر سازمان‌های خدمت رسان ادامه خواهد داشت تا هماهنگی کامل برای انجام اقدامات اصلاحی انجام گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=82781
  • نویسنده : علیرضا عسکری اشکذری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.