1
رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی

حق مردم سیستان و بلوچستان در مورد آب باید تامین شود

  • کد خبر : 111910
  • 21 شهریور 1402 - 3:18
حق مردم سیستان و بلوچستان در مورد آب باید تامین شود
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ضمن اشاره به غفلت از مصوبات سفر استانی اوایل دهه ۸۰ به استان سیستان و بلوچستان گفتند: اگر مصوبات سفر استانی اوائل دهه۸۰ را دولت‌ها عمل می‌کردند امروز چهره سیستان و بلوچستان فرق می‌کرد مسئولان قدر این مردم را باید بدانند و باید خدمت کنند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم تحقق حقوق مردم سیستان و بلوچستان برای تامین آب کافی افزودند: اگر مصوبات سفر استانی اوائل دهه۸۰ را دولت‌ها عمل می‌کردند، امروز چهره سیستان و بلوچستان فرق می‌کرد. مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و باید خدمت کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ضمن اشاره به غفلت از مصوبات سفر استانی اوایل دهه ۸۰ به استان سیستان و بلوچستان گفتند: اگر مصوبات سفر استانی اوائل دهه۸۰ را دولت‌ها عمل می‌کردند امروز چهره سیستان و بلوچستان فرق می‌کرد مسئولان قدر این مردم را باید بدانند و باید خدمت کنند.

ایشان در همین رابطه افزود: البته در سیستان و بلوچستان خیلی خدمت شده است، کار خیلی شده، بلوچستانی که شما امروز می‌بینید بلوچستان دوره‌ی طاغوت نیست. بنده آن روز را دیده‌ام مردم هیچ چیز نداشتند.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب کار جهادی در این منطقه آغاز شده است، ادامه دادند: از روز‌های اول کار در این منطقه شروع شد. هم در آنجا هم در زابل و سایر مناطق استان. امروز هم دارد کار می‌شود. باید این کار‌ها با قوّت ادامه پیدا کند. این مسئله‌ی خط آهن خیلی مهم است؛ این که شمال و جنوب شرق کشور با خط آهن متصل بشود این خیلی اهمیت دارد هم برای استان و استان‌های در بین راه.

ایشان همچنین با تاکید بر ضرورت پیمودن همه مسیر‌ها برای تامین آب در استان سیستان و بلوچستان بیان کردند: مسئله‌ی آب خیلی اهمیت دارد و همه‌ی کار‌ها همه‌ی راه‌ها باید پیموده شود تا حق مردم در مورد آب تأمین بشود.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: اولین مبارزه آشکار بنده با رژیم طاغوت در محرم ۱۳۴۲ در بیرجند انجام و با همراهی محبت‌آمیز علما و مردم روبرو شد، در رمضان همان سال نیز در زاهدان این حرکت با حمایت علمای هوشیار شیعه و سنی و مردم مومن منطقه ادامه یافت.

ایشان با اشاره به دوران تبعید در ایرانشهر و خاطرات شیرین و پرمعنای مراودت با علمای اهل سنت و مردم خونگرم سیستان و بلوچستان افزودند: این مناطق در همه حوادث از جمله مبارزه با منافقین و تروریست‌ها، دفاع مقدس، برقراری امنیت و ایجاد وحدت، شهدای گرانقدری اعم از شیعه و سنی تقدیم اسلام کرده‌اند که این واقعیت، شناسنامه درخشان این مناطق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111910
  • نویسنده : رضا رحیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.