5

حل مشکل تامین آب شرب ۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی در شهرستان مرزی تایباد

  • کد خبر : 38296
  • 24 آذر 1399 - 16:38
حل مشکل تامین آب شرب ۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی در شهرستان مرزی تایباد
محمد امین بابا غیبی: این روستاها تا قبل از یکپارچه‌سازی 5 تا 6 و حداکثر 10 ساعت در شبانه روز ازآب شرب بهره مند بودند که در حال حاضر این مدت به حدود 24 ساعت افزایش یافته است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد از حل مشکل تامین آب شرب ۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد امین بابا غیبی” افزود: این روستاها تا قبل از یکپارچه‌سازی ۵ تا ۶ و حداکثر ۱۰ ساعت در شبانه روز ازآب شرب بهره مند بودند که در حال حاضر این مدت به حدود ۲۴ ساعت افزایش یافته است.

وی خرید آب از شهرک صنعتی، مهندسی مجدد و افزایش منابع تولید، تعمیر شیرآلات، شستشوی خطوط انتقال، تعویض و تعمیر الکتروپمپ‌ها، اصلاح برخی خطوط انتقال و عبورعرضی از جاده را از جمله اقدامات آبفای تایباد در تامین آب مشترکان روستایی اعلام کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد با بیان اینکه آب شرب ۳۸ روستا با ۱۲ هزار و ۸۰۰ مشترک از طریق هشت مجتمع آبرسانی تامین می‌شود، گفت: سال گذشته تنها دو روستای بخش میان ولایت شهرستان با کمبود آب شرب در فصل تابستان مواجه بود که با اقدامات فنی انجام شده در سال جاری، مشکلات موجود رفع شد.

بابا غیبی، بر تامین پنج میلیارد ریال اعتباربرای حفر یک حلقه چاه به منظور پایداری آب شرب در این مناطق تاکید کرد و اظهار داشت: با مشارکت و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در دهستان کرات تایباد برای اجرای دو کیلومتر لوله گذاری چدن و تکمیل خط انتقال مجتمع آبرسانی رفع کمبود آب شرب مناطق روستایی ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است که طی روزهای آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران امور میزان رضایتمندی مشترکان روستایی از عملکرد آبفا افزایش و آمار شکایات حوزه آب شرب کاهش یافته است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38296
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.