1
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو تاکید کرد:

حمایت وزارت نیرو از بکارگیری تجهیزات داخلی در تاسیسات آب و فاضلاب

  • کد خبر : 67402
  • 09 دی 1400 - 21:10
حمایت وزارت نیرو از بکارگیری تجهیزات داخلی در تاسیسات آب و فاضلاب
"میثم جعفرزاده" امروز پنجشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم و پروژه آبرسانی به دهستان قمرود، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته به‌ویژه در استفاده از تجهیزات داخلی، از طرح ساخت اسکروپمپ فاضلابی در داخل کشور حمایت کرد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بازدید از تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم و پروژه آبرسانی به دهستان قمرود، بر حمایت وزارت نیرو از بکارگیری تجهیزات داخلی در تاسیسات آب و فاضلاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “میثم جعفرزاده” امروز پنجشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم و پروژه آبرسانی به دهستان قمرود، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته به‌ویژه در استفاده از تجهیزات داخلی، از طرح ساخت اسکروپمپ فاضلابی در داخل کشور حمایت کرد.

“علی جان صادق پور” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این بازدید به ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تأسیسات آبرسانی قم پرداخت و بر ضرورت احداث خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تصفیه‌خانه فاضلاب قم با ظرفیت کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارند، به تشریح پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان پرداخت و با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم برای تسریع در آغاز اجرای این پروژه انجام شود، تخصیص اعتبارات پایدار را از مهم‌ترین ضروریات اجرای این پروژه برشمرد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در طراحی تصفیه‌خانه از ساده‌ترین روش‌ها استفاده شود، یادآور شد: این امر منجر به استفاده از تجهیزات داخلی و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری خواهد داشت.

صادق پور با اشاره به رویکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم در استفاده از تجهیزات داخلی گفت: در چند سال اخیر بیشترین بهره را به‌ویژه در بخش فاضلاب از تجهیزات داخلی برده‌ایم که در این زمینه توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به نقش این شرکت در بومی‌سازی تجهیزات فاضلاب، خاطرنشان کرد: اسکروپمپ فاضلابی برای نخستین بار با استفاده از دانش متخصصان داخلی در قم ساخته شد و سه سال است که به صورت بسیار مطلوب در حال بهره‌برداری است.

وی همچنین تأکید کرد: آشغالگیر لجن و آشغالگیر دانه‌ریز سه میلی‌متر نیز با حمایت آبفای استان قم توسط متخصصان داخلی در قم ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

 

نیروگاهیان

*بازدید رئیس مرکز جهاد آبرسانی از پروژه آبرسانی به دهستان قمرود

مشاور وزیر نیرو در ادامه از پروژه آبرسانی به دهستان قمرود که مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کند، بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت و بر ضرورت تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این بازدید نیز به تشریح وضعیت مجتمع آبرسانی قمرود پرداخت و گفت: به‌منظور تأمین آب ۱۸ روستای قمرود که به دلیل فرسودگی خط انتقال، افزایش جمعیت و رشد مصرف با مشکل کم‌آبی به‌ویژه در فصل تابستان مواجه بودند این مجتمع آغاز شد.

وی ۱۴ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب مخزن بتنی هزار مترمکعبی را ازجمله بخش‌های مجتمع آبرسانی قمرود برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی مخزن و هفت کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و مابقی پروژه نیز با رفع مشکلات در حال انجام است.

صادق پور با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی قمرود بهمن‌ماه سال ۹۹ آغاز و طبق برنامه باید تا خردادماه سال جاری به پایان می‌رسید، یادآور شد: متأسفانه معارضات اجتماعی، عبور از حریم بزرگراه، راه‌آهن، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی مشکلاتی به وجود آورد که بهره‌برداری از این پروژه را به تعویق انداخت.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و مساعدت مسئولان محلی و استانی به‌ویژه معاون عمرانی استاندار مشکلات تعارض رفع شده است، تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری یا نهایتاً خردادماه سال آینده عملیات اجرایی این پروژه به پایان برسد و شاهد رفع مشکل کم‌آبی در روستاهای این بخش باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=67402
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.