2

خاموشی ها تا پایان فصل گرما در خراسان شمالی ادامه دارد

  • کد خبر : 27513
  • 02 تیر 1399 - 17:02
خاموشی ها تا پایان فصل گرما در خراسان شمالی ادامه دارد
علیرضا علیخانی با بيان اينكه حجم خاموشي مشتركان استان يك طرح كشوري و اجباري است، گفت: به نسبت پيك بار و تعداد مشتركان زمان خاموشي و كاهش بار در ساعات پيك مصرف از تهران اعلام مي شود و به محض اعلام كاهش بار مصرفي، بايد مقدار بار خواست شده تخليه شود تا نيروگاهي در كشور از مدار خارج نشود.

قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی با بیان اینکه خاموشی ها تا پایان فصل گرما ادامه دارد گفت: سهمیه بندی کشوری برای کاهش بار مصرف برق در ساعات پیک مصرف در استان ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا،علیرضا علیخانی روز چهارشنبه با اشاره به کاهش پنج هزار مگاواتی تولید برق آبی در کشور در مقایسه با سال گذشته اظهار داشت: تا پایان سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات تولید برق آبی در کشور داشته ایم که این میزان به علت کاهش بارندگی ها امسال به چهار هزار و ۷۰۰ مگاوات کاهش یافته است، هم اکنون باید با مدیریت مصرف این کاهش را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه حجم خاموشی مشترکان استان یک طرح کشوری و اجباری است، گفت: به نسبت پیک بار و تعداد مشترکان زمان خاموشی و کاهش بار در ساعات پیک مصرف از تهران اعلام می شود و به محض اعلام کاهش بار مصرفی، باید مقدار بار خواست شده تخلیه شود تا نیروگاهی در کشور از مدار خارج نشود.

نیروگاهیان

علیخانی تعداد مشترکان برق استان را ۳۴۵ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: با احتساب کارخانه های ریخته گری اسفراین، آلومینای جاجرم سیمان بجنورد و پتروشیمی مصرف کل برق استان ۳۲۰ مگاوات است.
وی گفت: خاموشی برای همه مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاوری اجرا می شود و سعی شده به تناوب در مناطق مختلف استان با مدت زمان کمتر یک ساعت در هر بار خاموشی صورت گیرد.
علیخانی افزود: بیشترین پیک بار مصرفی استان از آغاز فصل گرما در استان تاکنون ۲۳۹ مگاوات بوده است.
قائم مقام شرکت برق خراسان از مردم خواست تا با مدیریت مصرف به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی و تنظیم دمای کولر در فصل گرما به عبور از پیک مصرف کمک کنند.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27513

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.