7

خاموشی ۱۲۲۹ ماینر غیرمجاز در شیراز

  • کد خبر : 59585
  • 03 مهر 1400 - 13:38
خاموشی ۱۲۲۹ ماینر غیرمجاز در شیراز
"حسین صالحی" با یادآوری اینکه نصب و استفاده از دستگاه‌های استخراج برق غیرمجاز رمز ارزها، غیرقانونی و منجر به پیگردهای قضایی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز 1229 دستگاه ماینر را شناسایی و جمع‌آوری کرده‌اند.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز، از جمع‌آوری ۱۲۲۹ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز توسط نیروهای اجرایی این شرکت در محدوده شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین صالحی” با یادآوری اینکه نصب و استفاده از دستگاه‌های استخراج برق غیرمجاز رمز ارزها، غیرقانونی و منجر به پیگردهای قضایی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز ۱۲۲۹ دستگاه ماینر را شناسایی و جمع‌آوری کرده‌اند.
صالحی ادامه داد: در حالی که هدف از پرداخت یارانه‌های کلان در بخش انرژی تامین آسایش و رفاه مردم است، استخراج غیرمجاز رمز ارز آن‌هم با برق یارانه‌ای در حقیقت به نوعی بازفروش انرژی است که اینگونه استفاده‌ها فارغ از تاثیرات مخرب اقتصادی، هم باعث آسیب به تاسیسات برق و هم ایجاد محدودیت در استفاده مجاز و به حق سایر شهروندان می‌شود.

 

نیروگاهیان

وی خاطرنشان کرد: ماینر و کارت گرافیک‌های غیرمجاز جمع آوری شده زمینه استفاده غیرمجاز یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۲۷ کیلووات ساعت انرژی برق را فراهم کرده بود، در حالی‌که این میزان انرژی می‌تواند برق ۲۰۶۰ مشترک خانگی را در شبانه روز تامین کند.
صالحی گفت: این تعداد ماینر بر اساس گزارش‌های مردمی و راهکارهای فنی مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز شناسایی و با دریافت حکم قضایی و همراهی ماموران نیروی انتظامی، جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی انرژی صرفه جویی شده به واسطه دستگاه‌های ماینر جمع آوری شده، بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال بوده است، خاطرنشان کرد: نصب و استفاده از دستگاه‌های ماینر یاد شده، بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۷ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۶۷۸ ریال خسارت به سیستم برق عمومی وارد کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=59585
  • نویسنده : سیدباقر احمدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.