5

خراسان رضوی با نصب ۱۵ ژنراتور برای باروری ابرها پیشگام در کشور است

  • کد خبر : 89121
  • 12 آبان 1401 - 21:38
خراسان رضوی با نصب ۱۵ ژنراتور برای باروری ابرها پیشگام در کشور است
"علیرضا طاهری" افزود: باروری ابرها یک روش علمی تحقیقاتی برای افزایش میزان بارندگی ها است و طبق ادعای مطرح شده با بارور کردن ابرها ۱۵ درصد به حجم بارش ها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حوزه مطالعات باروری ابرها، برای اولین بار در کشور نصب ۱۵ ژنراتور زمینی باروری ابرها در استان خراسان رضوی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا طاهری” افزود: باروری ابرها یک روش علمی تحقیقاتی برای افزایش میزان بارندگی ها است و طبق ادعای مطرح شده با بارور کردن ابرها ۱۵ درصد به حجم بارش ها اضافه خواهد شد.
وی بیان کرد: اگر طرح باروری ابرها در استان خراسان رضوی موفق شود در کشور نیز اجرایی می شود.
مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی در خصوص وضعیت سد دوستی نیز اظهار کرد:  میزان ذخیره آب سد دوستی به کمتر از ۱۹ درصد کاهش یافته است، در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد بود.

 

 

نیروگاهیان

وی بیان کرد: هفته گذشته حجم آب سد دوستی ۲۲۰ میلیون متر مکعب بود که روز گذشته این میزان به ۲۱۹ میلیون متر مکعب رسیده است که ۱۱۹ میلیون مترمکعب از این آب قابل استفاده شرب است که این میزان نیز بین ایران و ترکمنستان نصف می شود.
طاهری خاطر نشان کرد : در حال حاضر حجم آب شرب ذخیره شده مشهد در سدهای طرق ۶ میلیون مترمکعب، کارده چهار میلیون مترمکعب و سد ارداک ۹ میلیون مترمکعب است.
منابع آبی مشهد شامل دریاچه‌های پشت چهار سد “طرق، ارداک، دوستی و کارده” چندین حلقه چاه و ۲ رشته قنات است.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستان های تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89121
  • نویسنده : سمانه کفاش زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.