3
طی یک دهه؛

خروج ۱۲۴ حلقه چاه آب در اصفهان با تداوم خشکسالی‌ها

  • کد خبر : 90236
  • 23 آبان 1401 - 1:29
خروج ۱۲۴ حلقه چاه آب در اصفهان با تداوم خشکسالی‌ها
"حسین اکبریان" با اعلام این خبر افزود: میزان آب‌دهی 140 حلقه چاه دیگر در این محدوده بین 30 تا 70 درصد کاهش یافته است، این درحالیست که چاه‌های فلمن و چاه‌های متفرقه یکی از منابع مهم تامین آب شرب در اصفهان به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در دهه اخیر، ۱۲۴ حلقه چاه در محدوده طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به دلیل وقوع خشکسالی‌های مستمر از مدار بهره‌برداری خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اکبریان” با اعلام این خبر افزود: میزان آب‌دهی ۱۴۰ حلقه چاه دیگر در این محدوده بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است، این درحالیست که چاه‌های فلمن و چاه‌های متفرقه یکی از منابع مهم تامین آب شرب در اصفهان به شمار می‌آیند.
وی ادامه داد:  طی دهه ۴۰ تا پایان دهه ۸۰  چاه‌های فلمن با ظرفیت ۳۲۰۰ لیتر بر ثانیه یکی از منابع تامین آب شرب شهر اصفهان محسوب می‌شدند.
وی صفر شدن آبدهی چاه‌های فلمن را یکی از آثار ناشی از پدیده خشکسالی در استان اصفهان دانست و اظهار کرد: در شرایط ترسالی آبدهی چاه‌های فلمن ۳۲۰۰  لیتر بر ثانیه برآورد شده بود که متاسفانه هم‌اکنون به دلیل شرایط اقلیمی از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند.

 

 

نیروگاهیان

اکبریان با اشاره به مقایسه شاخص‌های تولید و مصرف آب در آبفای استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری اظهار کرد: در سال گذشته سرانه تولید آب در اصفهان ۲۴۸ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر بوده که ۸ درصد کمتر از میانگین کشور برآورد شده است.
​وی افزود: همچنین سرانه مصرف خانگی ۱۷۶ لیتر در شبانه‌روز به ازای هرنفر در شهرها و روستاها بوده که ۵ درصد کمتر از میانگین کشور است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آبفای استان اصفهان با تداوم اقدامات فنی، فرهنگی و قانونی در راستای مدیریت و کاهش مصرف در صدد تامین پایدار آب شرب بیش از ۴ میلیون ۸۵۸ نفر در ۱۰۰ و ۹۴۹ روستا در سطح استان اصفهان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90236
  • نویسنده : سميرا خدري
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.