5

خسارت ۸۲ میلیارد ریالی باد و باران به شبکه توزیع برق شمال سیستان و بلوچستان/ شبکه‌ توزیع برق استان پایدار است

  • کد خبر : 94642
  • 24 دی 1401 - 19:46
خسارت ۸۲ میلیارد ریالی باد و باران به شبکه توزیع برق شمال سیستان و بلوچستان/ شبکه‌ توزیع برق استان پایدار است
"خلیل عوض‌زاده" اظهار داشت: ۴۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف، پنج دستگاه ترانسفورماتور، ۲۵ هزار و ۱۵۰ متر کابل سرویس و هفت هزار و ۴۹۰ متر شبکه فشار ضعیف و متوسط از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط بد جوی به شبکه توزیع برق منطقه سیستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال وقوع طوفان و یخبندان شدید در منطقه سیستان، ۸۲ میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق این منطقه وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، خلیل عوض‌زاده” اظهار داشت: ۴۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف، پنج دستگاه ترانسفورماتور، ۲۵ هزار و ۱۵۰ متر کابل سرویس و هفت هزار و ۴۹۰ متر شبکه فشار ضعیف و متوسط از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط بد جوی به شبکه توزیع برق منطقه سیستان است.

وی بیان کرد: به دنبال وقوع بارندگی و وزش باد شدید در مناطق شمالی استان، ۲۶ تیم عملیاتی امور برق زابل، هیرمند و زهک نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه برق اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با توجه به ادامه‌دار بودن شرایط بحرانی در منطقه سیستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی خطوط اصلی شبکه برق استان پایدار است و کلیه خاموشی‌های پراکنده فشار ضعیف ثبت شده در سامانه مرکز اتفاقات برق استان (۱۲۱) و اپلیکیشن «برق من» رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه برق تمامی خطوط اصلی سیستان و بلوچستان پایدار است، گفت: پیرو اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی و وزش باد شدید در این استان جلسه کمیته بحران شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تشکیل شد و تمامی تیم‌های عملیاتی و پیمانکاری با تجهیزات کامل پشتیبانی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

 

 

نیروگاهیان

عوض‌زاده ادامه داد: با توجه به آمادگی نیروهای عملیاتی این شرکت مشکلات مناطق آسیب دیده استان در همان ساعات اولیه رفع و شبکه برق مناطق پایدار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل شرکت توزیع نیروی برق این استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شرایط بحرانی را دارند.

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان گرامی در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات شبکه برق جدا خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه حادثه و خاموشی، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ (مراکز اتفاقات برق استان) و اپلیکیشن “برق من” اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94642
  • نویسنده : سیدشهاب الدین عبدلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.