4

خطایابی فازی ترانسفورماتور به روش گازکروماتوگرافی و معرفی نرم افزار تحلیلگر

  • کد خبر : 6120
  • 20 تیر 1398 - 20:39
خطایابی فازی ترانسفورماتور به روش گازکروماتوگرافی و معرفی نرم افزار تحلیلگر

چکیده مطالعه منظم و مستمر بر روی تعداد زیادی از ترانسفورماتورها، به تجربه نشان داده است که تجزیه و تحلیل گازهای قابل احتراق محلول در روغن (گازکروماتوگرافیGC ) اطلاعات مهمی را از وضعیت ترانسفورماتورهای در حال بهره برداری در اختیار می گذارند. آزمایش گازکروماتوگرافی فقط بر مبنای گازهای استخراج شده از روغن (به روش خلاء […]

چکیده

مطالعه منظم و مستمر بر روی تعداد زیادی از ترانسفورماتورها، به تجربه نشان داده است که تجزیه و تحلیل گازهای قابل احتراق محلول در روغن (گازکروماتوگرافیGC ) اطلاعات مهمی را از وضعیت ترانسفورماتورهای در حال بهره برداری در اختیار می گذارند.

آزمایش گازکروماتوگرافی فقط بر مبنای گازهای استخراج شده از روغن (به روش خلاء و یا استریپر) و روند رشد آنها در چند مرحله آزمایش پی در پی قابل قبول و تجزیه و تحلیل می باشند.

کلیه تکنیک های هوش مصنوعی به منظور تحلیل عیوب ترانس از روش DGA استفاده می کنند. در این پروسه اغلب پیدا کردن رابطه ای بین اجزای ترانس، نوع عیب و دلایل بروز عیب کار دشواری است و عیوب معمولا در طول زمان ناشناخته باقی می مانند. برای جلو گیری از این گونه مشکلات و زیر نظر گرفتن دقیق تر وضعیت ترانسفورماتور، می توان از منطق فازی استفاده کرد. نرم افزار های متعددی برای این منظور طراحی شده اند که با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی، منطق فازی، تکیه بر Data base موجود از سوابق تست های پیشین انجام شده بر روی ترانسفورماتور و سایر مشخصات ترانس، وضعیت ترانسفورماتور را تحلیل می کنند. نرم افزار موجود با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی و بهره گیری از یک Data base جامع به منظور تحلیل وضعیت ترانسفورماتور در ایران طراحی و پیاده سازی شده است. که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

نویسنده : آرش رحیم زاده خوشرو

Nirogahian-ITCE-4-5

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=6120

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.