2
نماینده مردم یزد و اشکذر:

خط دوم انتقال آب از خلیج فارس زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان یزد است

  • کد خبر : 94310
  • 20 دی 1401 - 0:37
خط دوم انتقال آب از خلیج فارس زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان یزد است
"محمد صالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تأمین منابع پایدار آب و حل مشکلات جدی مردم این استان در زمینه کیفیت و کمیت آب، در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده که با پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم در حال تحقق یافتن است.

نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: اجرای کامل خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس زمینه توسعه اقتصادی، فناوری و صنایع نوین و در نتیجه ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده استان یزد را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد صالح جوکار” نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تأمین منابع پایدار آب و حل مشکلات جدی مردم این استان در زمینه کیفیت و کمیت آب، در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده که با پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم در حال تحقق یافتن است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب مردم استان یزد نسبت به استان‌های دیگر کمتر است، افزود: اجداد و نیاکان ما با استفاده از شیوه‌های قدیمی مانند حفر قنات، آب را از صدها کیلومتر دورتر تأمین کرده‌اند و در نتیجه مردم این استان قدر آب را می‌دانند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۴۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و برای تأمین آب شهر یزد مشکلات زیادی وجود دارد.

 

 

نیروگاهیان

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه خط انتقال آب از سال ۱۳۹۴ به میزان ۵۰۰ میلیون مترمکعب با تایید وزیر وقت نیرو به این استان اختصاص داده شده است، گفت: با توجه ویژه رئیس‌جمهور، اواخر هفته جاری عملیات اجرایی انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب بر اساس شرایط جغرافیایی، چهارراه مراسلاتی، کریدور حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاران بسیار، برای این استان آغاز می‌شود.
وی در خصوص آثار اجرای این پروژه نیز اظهار کرد: توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست و ماندگاری حیات استان مبتنی بر روش‌های نوین توسعه، در سایه اجرای کامل این پروژه عملیاتی ‌می‌شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر با تأکید بر نیاز شدید این استان به آب و همچنین وجود جمعیت بیکار تحصیلکرده اظهار داشت: اجرای این پروژه زمینه توسعه فناوری و صنایع نوین جهت ایجاد اشتغال برای قشر تحصیلکرده را فراهم می‌کند و تحقیق این امر از اولویت‌های استان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94310
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.