3

خوزستان در آبرسانی به روستاها در کشور پیشتاز است/ اتصال ۱۶۰۰ روستا در یک سال

  • کد خبر : 90159
  • 27 آبان 1401 - 0:34
خوزستان در آبرسانی به روستاها در کشور پیشتاز است/ اتصال ۱۶۰۰ روستا در یک سال
مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: در یک سال گذشته 19 پروژه آبرسانی در شهرستان کرخه اجرا شده است که شامل 77 روستا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از ابتدای دولت تا به امروز بیش از ۱۶۰۰ روستای خوزستان آبرسانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا کرمی‌نژاد” با اشاره به روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی در شهرستان شوش و کرخه از ابتدای دولت سیزدهم در خوزستان اظهار کرد: عزم دولت و توجه وزارت نیرو و آبفای کشور برای آبرسانی به روستاهای خوزستان قابل توجه است، به نحوی که خوزستان در آبدار کردن روستاهای کشور پیشتاز است و از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه آبرسانی در شهرستان شوش و کرخه اجرا شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی خطوط انتقال، شبکه‌های آبرسانی، لایروبی تاسیسات  با احداث مخازن بتنی، تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های آب شرب شهرستان‌های شوش و کرخه از آغاز دولت سیزدهم اجرا شده است و تاکنون ۱۳ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شده است و جعیت تحت پوشش طرح‌های آبرسانی بالغ بر ۹۰ هزار نفر است.
کرمی‌نژاد با اشاره به احداث مخازن بتنی در شهرستان شوش و کرخه گفت: احداث ۴ مخزن بتنی در در دستور کار است که شامل احداث مخازن بتنی ۵۰۰ متر مکعبی محد غضبان، احداث مخزن یک هزار متر مکعبی در روستای شیخ علی زامل ( هفت روستای چنانه) شهر فتح المبین، احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی شهر شاوور و احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی خلیفه حیدر در حال اجرا است و با تکمیل این پروژه‌ها اب در این مناطق پایداری لازم را خواهد داشت.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹ پروژه آبرسانی در شهرستان کرخه اجرا شده است که شامل ۷۷ روستا است.
وی با اشاره به دیگر پروژه آبرسانی کرخه، تصریح کرد: ابر پروژه آبرسانی در شهرستان کرخه که شامل عملیات اجرایی خط انتقال آبرسانی در خماط تا خلیف حیدر به طول ۲۵ کیلومتر است،  با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و  ۳۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در حال اجرا است.
کرمی‌نژاد در ادامه به پروژه مهم دیگر شرق کرخه اشاره و  تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه دوم خطوط انتقال آبرسانی از میان‌آب تا علی زغیر به طول ۲۵ کیلومتر شامل  روستاهای حسین مشلوش، حسین قیلم، سلمان داود و حنو،  با اعتباری بالغ ۶۰۰ میلیارد ریال و با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر است.
وی در ادامه به پروژ‌های شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: پروژه‌های اجرا شده شهرستان شوش شامل ۲۵ روستا است که در این راستا خطوط انتقال و اجرای شبکه‌های آبرسانی در این شهرستان با سرعت در حال اجرا است.
کرمی‌نژاد به پروژه‌های آبرسانی شهرستان کرخه اشاره کرد و گفت: کلیات پروژه‌های آب در  روستاهای تحت پوشش شهرستان کرخه شامل ۷۷ روستا است که جمعیت تحت پوشش این طرح های ابرسانی ۵۵ هزار نفر است و این پروژه در برخی از روستاها تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شده و در برخی از روستاها در حال اجرا است‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90159
  • نویسنده : راشین نجارپور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.