2

خوزستان پیشتاز آبرسانی روستایی در کشور است/ تأمین آب شرب ۱۷۵۲ روستای خوزستان در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 99106
  • 21 اسفند 1401 - 23:22
خوزستان پیشتاز آبرسانی روستایی در کشور است/ تأمین آب شرب ۱۷۵۲ روستای خوزستان در دولت سیزدهم
"محمدرضا کرمی‌نژاد" در مراسم افتتاحیه آبرسانی به دهستان جفال اظهار داشت: با اقدام جهادی دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم و حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی، مشکل آب شرب یک هزار و ۷۵۲ روستای خوزستان برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۵۲ روستای خوزستان آبدار شده‌ و خوزستان توانسته در این زمینه پیشتاز آبرسانی در کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا کرمی‌نژاد” در مراسم افتتاحیه آبرسانی به دهستان جفال اظهار داشت: با اقدام جهادی دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم و حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی، مشکل آب شرب یک هزار و ۷۵۲ روستای خوزستان برطرف شد.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به دهستان جفال، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۳۴ روستای این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار برخوردار شد.

وی افزود: این پروژه با اجرای ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع در بازه زمانی ۹۰ روزه تکمیل شد و با وارد مدار شدن آن بیش از ۲۵ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان ادامه داد: برای تکمیل و افتتاح این پروژه آبرسانی اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 

نیروگاهیان

کرمی‌نژاد با اشاره به عملکرد یکساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان در شهرستان شادگان در بخش آبرسانی گفت: تهیه و اجرای ۷۵ کیلومتر خط انتقال، تهیه و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، تهیه و نصب و راه اندازی ۱۵ دستگاه الکتروپمپ، راه‌اندازی ۵ ایستگاه تقویت فشار  برای حل مشکل افت فشار ۱۳۰ روستای تحت پوشش انجام شده است.

وی با اشاره به اعتبار  هزینه شده در بخش آبرسانی این شهرستان گفت: پروژه‌های آبرسانی به شادگان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شده‌اند و  این روستاها از چرخه آبرسانی سیار حذف شدند.

وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی در سال آینده، بیان کرد: احداث مخزن بتنی ۵۰۰۰ متر مکعبی بوزی، خط انتقال دریسیه، احداث مخزن بتنی ۲۰۰۰ متر مکعبی عچرشیه، خط انتقال خروسی شمالی شاوردی و خط انتقال روستای مسعودی است که این پروژه‌ها نیز باید به سرعت اجرایی شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99106
  • نویسنده : راشین نجارپور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.