3
برای اولین بار در کشور انجام شد

داخلی سازی فن های واحد های گازی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

  • کد خبر : 108827
  • 07 مرداد 1402 - 12:35
داخلی سازی فن های واحد های گازی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان
سلمان کمالی فرد کارشناس تعمیرات کنترل و ابزار دقیق نیروگاه با اعلام این خبر گفت: این اقدام علاوه بر عدم وابستگی به نیاز خرید فن و یا نمونه خارجی با یک هشتم  قیمت نمونه خارجی  توسط همکاران نیروگاه کرمان تولید و به بهره برداری رسید.

فن های واحدهای گازی نیروگاه کرمان پس از داخلی سازی توسط متخصصان این نیروگاه در مدار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سلمان کمالی فرد کارشناس تعمیرات کنترل و ابزار دقیق نیروگاه با اعلام این خبر گفت: این اقدام علاوه بر عدم وابستگی به نیاز خرید فن و یا نمونه خارجی با یک هشتم  قیمت نمونه خارجی  توسط همکاران نیروگاه کرمان تولید و به بهره برداری رسید.

وی درباره فرآیند تولید این قطعه گفت: به دلیل نیاز مبرم این قطعه در تابلوهای کنترل و حفاظت و عدم وجود نمونه خارجی که از چرخه تولید خارج شده است ، نسبت به تهیه نمونه مشابه آن اقدام شد  ولی این  فن های که با تغذیه ۲۴ ولت تولید می شوند دارای عملکرد ضعیفی نسبت به فن ۲۲۰ ولت نمونه اصلی بودند .

وی با اشاره به نقش حیاتی این  تجهیز که باعث گردش هوا، جلوگیری از داغی و ایجاد شرایط مطلوب برای عملکرد بهینه کارتهای کنترلی DCS   (سیستم پایش و عملکرد واحدهای گازی) می شود،  افزود: در هر واحد گازی چهار عدد از این فن ها نصب گردیده که بدلیل عمر کاری زیاد، قسمت سیم پیچ(استاتور)آنها بدلایلی نظیر سوختن، قطعی و سایر موارد معیوب و فن ها  دیگر قادر به ادامه کار نبودند.

 

 

نیروگاهیان

وی ادامه داداز این رو پس از بررسی های کارشناسی نزدیکترین نمونه فن ساخت داخل به این فن ها با در نظر گرفتن دبی ، دور بر دقیقه ، فلو و مانند آن انتخاب گردید ولی بدلیل اختلافات مهمی نظیر تفاوت نوع/جنس پره ها ، قطر فن و غیره، استفاده از فن نوع داخل را غیر ممکن می کرد، از این رو در راستای محدودیت تامین این تجهیز، اقدام به ترکیب کردن این فن با نمونه خارجی کردیم و حاصل، تولید فن جدید جهت کار در تابلوهای کنترل و رفع مشکل وابستگی به خریداری کیس و فن نمونه خارجی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108827
  • نویسنده : محمدحسین کاظم‌زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.