4
مجري طرح برق روستايي توانير:

داشبورد مدیریتی برق روستایی کشور راه‌اندازی شد/ امکان رصد برخط پیشرفت پروژه‌های برق روستایی

  • کد خبر : 88317
  • 02 آبان 1401 - 16:20
داشبورد مدیریتی برق روستایی کشور راه‌اندازی شد/ امکان رصد برخط پیشرفت پروژه‌های برق روستایی
"فرهاد شبيهي" در این رابطه افزود: با هدف ارتقای سطح کنترل، نظارت و گزارش‌گیری مستمر از پروژه‌های برق روستایی در هر مرحله تا رسیدن به اهداف تعیین شده، داشبورد مديريتي برق روستايي در شرکت توانیر راه‌اندازی شد.

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر از راه‌اندازی داشبورد مدیریتی برق روستایی در این شرکت خبر داد و گفت: با این اقدام روند تخصیص منابع و عملکرد شرکت‌های برق در اجرای پروژه‌ها با جزییات و دقت بیشتری قابل نظارت و کنترل است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فرهاد شبیهی” در این رابطه افزود: با هدف ارتقای سطح کنترل، نظارت و گزارش‌گیری مستمر از پروژه‌های برق روستایی در هر مرحله تا رسیدن به اهداف تعیین شده، داشبورد مدیریتی برق روستایی در شرکت توانیر راه‌اندازی شد.
وی بیان کرد: داشبورد مدیریتی برق روستایی ابزار مناسبی برای پایش و نظارت عملکرد طرح جهادی بهارستان و بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی است که از سال گذشته به اجرا درآمده است.
مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق و تامین برق عشایر کوچ‌رو از طریق سامانه‌های قابل حمل خورشیدی را از جمله ماموریت‌های دفتر برق روستایی توانیر برشمرد و افزود: با به کارگیری داشبورد مدیریتی، تمامی این فعالیت‌ها با جزییات تحت نظارت و مدیریت قرار خواهد گرفت و این امکان فراهم شده تا با ایجاد سطح دسترسی برای ذی‌نفعان و مخاطبان  روند تخصیص منابع و عملکرد شرکت‌های برق در اجرای پروژه‌ها با جزییات و دقت بیشتری قابل رصد باشد.

 

 

نیروگاهیان

شبیهی اضافه کرد: این داشبورد ضمن مدیریت بهتر امور محوله و ارزیابی شاخص‌ها در یک فرایند مستمر و فراهم‌سازی امکان تحلیل داده‌ها با کیفیت بالاتر، تضمین کننده پایداری خدمات و رضایتمندی مشترکان است.
وی مقایسه عملکرد شرکت‌های برق و اطمینان از حصول اهداف تعیین شده در موعد مقرر را از دیگر مزایای داشبورد مدیریتی برق روستایی برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر امکان استفاده از این ابزار کاربردی در سیستم اندروید فراهم شده که تاثیر قابل توجهی بر افزایش سطح دسترسی ذی‌نفعان به اطلاعات مربوطه داشته است و از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر برای ارتقای داشبورد برق روستایی، اتصال به سیستم جامع مالی، اداری و خدمات توانیر (ERP)  و دریافت اطلاعات به صورت سیستمی است.
​کارشناس دفتر برق روستایی توانیر نیز که کار پیاده سازی داشبورد مدیریتی برق روستایی توانیر را بر عهده داشته با اشاره به وارد کردن اطلاعات عملکردی شرکت‌ها از سال ۱۴۰۰ در این داشبورد، گفت: این اطلاعات شامل مبالغ ابلاغ شده، میزان تخصیص‌ها و عملکرد شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در حوزه برق روستایی و اطلاعاتی مانند تعداد تیرهای جا به جا و تعویض شده، تعداد ترانسفورماتورهای نصب شده‌، طول شبکه بهسازی شده، نصب روشنایی و سایر تجهیزات است که به طور لایه به لایه مراحل پرداخت و اختلاف بین تخصیص تا عملکرد را نشان می‌دهد و نظارت و کنترل بر عملکرد شرکت‌های توزیع برق را ارتقاء داده است.
“عرفان ترابیان” افزود:  داشبورد مدیریتی یک ابزار دقیق سیستمی است که مولفه‌هایی چون درصد پیشرفت روستاهای برقدار شده کشور، درصد پیشرفت طرح بهارستان (بهسازی شبکه‌های برق روستایی)، درصد پیشرفت و تعداد سامانه‌های برق عشایر و غیره را به نمایش می‌گذارد و همکاران این دفتر می توانند اطلاعات سیستم را به طور برخط و از طریق گوشی همراه دریافت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=88317
  • نویسنده : قدرت اله علیزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.